نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال یوسف پور سیفی به بیمارستان

11-مارس-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: محمدحسن یوسف پور سیفی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین به بیمارستان فارابی اعزام و مجددا به اوین بازگردانده شد.

به گزارش کلمه؛ یوسف پور سیفی که در اثر عارضه مغزی در زندان دچار مشکلات حاد بینایی شده، ۱۹ اسفند جهت تزریق کورتون به چشم به بیمارستان فارابی تهران انتقال یافت.

این زندانی سیاسی که اخیرا متخصصان بیماری وی را “سارکوئیدوز” و “بهجت” تشخیص داده اند که می تواند اندک بینایی باقی مانده یوسف پور سیفی که ۸۰ درصد از بینایی چشم راست و ۹۰ درصد از بینایی چشم چپ خود را از دست داده، نابود کند.

بر اساس این گزارش، محمدحسن یوسف پور سیفی همچنین طی نامه های جداگانه ای به آیت الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، محمد جواد لاریجانی رییس ستاد حقوق بشر و هادی شوشتری دبیر کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، وضعیت وخیم هر دو چشم خود را توضیح داده است.

این زندانی سیاسی که پیشتر نامه هایی به رییس زندان اوین، رییس بهداری اوین و دادستان تهران ارسال کرده و به تشریح وضعیت خود پرداخته در بخشی از نامه های اخیر خود آورده است: “در صورت نابینایی کامل اینجانب، به دنبال مقصر نگردید چون من بارها بصورت رسمی درباره وضعیت وخیم شبکیه هر دو چشم ام به مسئولین امر هشدار داده ام، اما انگار هیچ گوش شنوایی وجود ندارد”.

یوسف پور سیفی ۱۸ شهریور ۹۱ برای اجرای حکم ۵ سال و ۶ ماه خود به زندان اوین فراخوانده شد و تا به امروز در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌ برد.

زندانیان