نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اکبر نعیمی پس از بازداشت به اوین منتقل شد

23-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ، ۱ مرداد ۱۴۰۰: اکبر نعیمی پس از بازداشت در شهر تبریز به زندان اوین منتقل شد. وی روز ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی پیش‌ از توسط دادگاه انقلاب تهران در مجموع به ۹ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که با تایید این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید، بنا به قانون تجمیع احکام ۵ سال از این حکم قابل اجرا وقطعی می‌باشد.

بنا به گزارش « نفس در قفس »، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، ااکبر نعیمی فعال آذربایجانی، ساکن شهرستان خوی، گه روز ۲۸ تیر در تبریز بازداشت شده بود، طی تماس کوتاهی که با خانواده داشته، اطلاع داده است پس از بازداشت در ۲۸ تیر ماه سال جاری در شهرستان تبریز، به زندان اوین (تهران) جهت اجرای حکم منتقل گردیده است و هم اکنون در قرنطینه زندان اوین است. وی برای گذراندن دوران محکومیت ۵ سال حبس تعزیری خود بازداشت شده است ولی تاکنون این حکم به وی یا وکلایش ابلاغ نشده بود.

آقای نعیمی توسط دادگاه انقلاب شهر تهران از بابت اتهام های ” عضویت در گروه غیرقانونی ” ، ” اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی به نفع گروههای مخالف نظام جمهوری اسلامی” به ترتیب به ۵ سال ، ۴ سال و ۸ ماه که در مجموع به ۹ سال و ۸ ماه حبس تعزیری و مجازات تکمیلی “دو سال منع خروج از کشورو منع عضویت در احزاب گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی” و ” تهیه پژوهش نامه‌ای در نود صفحه با موضوع سیاست استعماری تفرقه افکنی به وسیله ترویج قومیت گرایی و ضرورت عقلی و شرعی وحدت امت اسلامی به صورت دستنویس تالیف، در هر دو صفحه بایست یک رفرنس به کتب دارای مجوز از وزرات ارشاد ( اسلام و ملیت و قومیت از دیدگاه امام – قومیت و قوم گرایی در ایران) ” محکوم و این حکم عینا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد. با توجه به قانون تجمیع جرائم ۵ سال از این حکم قابل اجرا و قطعی می باشد.

این فعال فرهنگی و محیط زیستی پیش تر روز ۲ بهمن ۱۳۹۸ در تهران بازداشت و نهایتأ بعد از حدود دو ماه به قید وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی موقتأ آزاد گردیده بود.

آقای نعیمی فارغ التحصیل رشته مهندسی حرارت بوده و به هنگام دستگیری بعنوان تکنسین شرکت هواپیمایی هما مشغول به کار بود، که بعد از آزادی موقت از کار اخراج گردید.

زندانیان