نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حکم اعدام ۱۶ زندانی در ارومیه تقلیل پیدا کرد

13-می-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: به مناسبت «اعیاد شعبانیه و بعثت پیامبر اسلام» از سوی رهبر ایران ۱۶ نفر از محکومین زندان مرکزی ارومیه مشمول تقلیل در احکام اعدام شدند. بر این اساس حکم این زندانیان به حبس ابد تبدیل شده است.

به گزارش کردپرس، علی رضا صفری مدیر زندان با حضور در جمع  زندانیان اندرزگاههای ۱۴ و ۱۵ زندان، با اعلام خبر عفو ۱۶ نفر از زندانیان جرائم مواد مخدر، در خصوص این عفو اظهار داشت: “با عنایت رئیس کل دادگستری استان، مدیر کل زندانها و دادستان عمومی و انقلاب تعدادی از محکومین به اعدام جرائم مواد مخدر که قبلا به کمسیون عفو زندان در خواست داده بودند و با اظهار ندامت از اعمال خود پشیمان و توبه کرده اند و پس از بررسی اخلاق و رفتارشان و با توجه به فعالیت های موثر شان در برنامه های فرهگی، تربیتی، قرآنی و اعتقادی از سوی این کمسیون مورد عفو اولیه قرار گرفته و مراتب به مراجع ذیصلاح وکمیسیون استانی ارجاع داده شد”.

وی افزود: “در آنجا نیز مدارکشان بررسی و به کمسیون قوه قضائیه ارسال که در نهایت احکام این افراد با پیشنهاد قوه قضائیه از سوی رهبری نیز مشمول تقلیل در حکم اعدام به ابد آنان گردیده است”.

وی تاکید کرد کسانی که امید به بازگشت سعادتمندانه به جامعه وکانون گرم خانواده خود دارند باید در فعالیتهای فرهنگی وتربیتی زندان حضوری فعال داشته باشند.

زندانیان