نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نامه زندانیان اهل سنت به سازمان‌های حقوق بشری

31-مارس-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: زندانیان اهل سنت زندان رجایی‌شهر کرج، طی نامه‌ای خواهان توجه بیش‌تر سازمان‌های حقوق بشری به وضعیت خود شدند.

 

این زندانیان با تصریح این نکته که تنها جرمشان دفاع مسالمت‌آمیز از حقوق خود بوده است، خواستار آن شدند که نهادها و فعالین حقوق بشری بدون توجه به اتهامات طرح شده علیه آنان به یاری‌شان بشتابند.

 

متن کامل این نامه که در اختیار سایت «نفس در قفس» قرار گرفته است، عینا در پی می‌آید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نامه ای به سازمانهای حقوق بشری و بین المللی از طرف زندانیان اهل سنت کرد رجایی شهر

 

بارها و به وفور بیانیه های مختلف، مصاحبه های رسانه ای و ویدیوهایی که به بیرون از زندان فرستاده ایم این را به تاکید و کرات اظهار کرده ایم که ما زندانیان سیاسی و مذهبی کرد که در زندانهای ایران در بند هستیم هیچ گونه وابستگی به گروه و یا طیف یا جماعت خاصی نداشته ایم و دفاع از مظلومین را حق مسلم خود دانسته ایم و روشنگری در برابر افکار ظالمانه را وظیفه خود میدانیم.

 

ما جوانان کرد تنها جرم وارده بر خود را مذهب و قومیت خود میدانیم نه چیز دیگر چون ما فقط مبلغینی بوده ایم که در کردستان مردم را از خرافات و ظلمی که حکومت در منطقه اهل سنت و خصوصا کردستان مرتکب شده روشن کرده ایم و در برابر توهین هایی که به عقیده اهل سنت شده دست به اعتراض زده ایم. آن هم اعتراض مسالمت آمیز و به دور از هر گونه خشونت ولی چون رژیم ایران روشنگری برای مردم را خطری برای خود در برابر ناعدالتی ها و ظلم های انجام شده در منطقه کردستان احساس می کرد دست به دستگیری جوانانی زد که در مساجد فعالیت های فرهنگی داشتند و برای توجیه این جنایتهای خود و آرام کردن اذهان عمومی این بار به اسم وهابیت و سلفیت دست به این اقدام زد.

 

همچنان که برای مردم شریف ایران روشن است از اوایل انقلاب تا به حال مناطق کردستان رنگ آرامش به خود ندیده و همیشه زیر تیغ ظلم و ناعدالتی ها قرار گرفته و هر وقت اگر روشنفکرانی برای احقاق حقوق مظلوم فریاد زده اند فورا مارک ضد انقلاب به آنها زده شده و زیر تیغ اعدام رژیم قرار گرفته اند که اگر به تاریخچه کردستان ومناطق کرد نشین نگاه کنیم به وفور به چشم میخورد ولی متاسفانه صدای این مظلومیت به طور واقعی خود به هیچ کجا نرسیده است.

 

میخواهم نمونه کوچکی را برایتان مثال بیاورم در ۷ دی ماه سال ۹۱، شش نفر از جوانان عقیدتی کردستان به اتهام واهی مواد مخدر اعدام شدند ولی متاسفانه هیچکس صدای مظلومیت آن شش جوان که یکی از انها حتی زیر ۱۸ سال سن داشت را نشنید و با تعصب کورکورانه بعضی از سازمانها و ونهادهای حقوق بشری همراه بود و حتی هیچ جای دنیا آن رامحکوم نکرد وفقط بخاطر اینکه رژیم آنها را تروریست معرفی کرده بود و بعد از اینکه خبرهای این جوانان اهل سنت رسانه ایی شد و کار بجایی رسید که حتی بعضی از ما از جان خود برای اشکار شدن این مظلومیت مایه گذاشت، انسانهای بی تعصب و واقع بین چشم خود را بر روی این پرونده ها باز کرده و صدای این مظلومیت را به دنیا رساندند ولی متاسفانه بعضی از سازمانها و نهادهایی که ادعای حقوق بشری میکنند هنوز نمیخواهند پرده تعصب کورکورانه را بردارند و واقعیات را ببینند و از این مظلومین در بند دفاع کنند.

 

عزیزان، اکثریت مردم کرد زبان در ایران اهل سنت می باشند ومظلومیت ملی مذهبی کردها در ایران مسئله ای است که هیچ کسی وجود ندارد آن را درک نکرده باشد. در این میان افرادی برای رفع این مظلومیت در هر زمان بنا به جوی که در جهان خصوصا کشورهای نزدیک مجاور بوده تحت عناوینی مختلف تلاش کرده اند، تا زمانی ملتها احساس می کردند به وسیله درصد کمی از جامعه استثمار میشوند و باید بر علیه آنها انقلاب کارگری کرد و تا بحال نیز این زمزمه بر زبان گروههایی جاری است اما در عصر حاضر اکثریت ملتها به این مسئله پی برده اند که باید از هر مظلومی دفاع شود و حق هر انسانی حفظ شود و نباید ملتها توسط دیگران مورد تجاوز و چپاول قرار بگیرند در این راستا سازمانهای مستقل و بشردوستانه ای تاسیس شده است گرچه نقصهایی دارند اما این کار، دفاع از مظلوم و دفع ظالم، مورد تایید اسلام است و اگر ضعف مسلمانان نبود بی شک آنها سردمداران دفاع از مظلومین می شدند. البته منکر این نکته نیستیم که حکام کشورهای اسلامی مخصوصا ایران با ظلم خود علیه مخالفین وجهه اسلام را طوری دیگر معرفی می کنند اما شکی نداریم که اسلام تنها دفاع از مظلومین و دفع ظلم را می پسندد وتجاوز وظلم را محکوم می نماید. حال این نظر ماست و در کردستان ایران تنها حق خود را بصورت مسالمت آمیز خواسته ایم اما همانطور که همه مردم جهان میدانند این عادت حکومت ایران است که با حق خواهان و حق طلبان این طور برخورد کند و برای توجیه کار خود آنها را با عناوین مختلف همچون وهابی، فتنه ، خائن و… معرفی و برای آنان پاپوش درست کند. قوه قضاییه ایران غیر از اینکه هیچ استقلالی ندارد از راس متعصب بوده وجانبدارانه رفتار میکند و میتوان گفت همه دستگاهها از راس یک هدف را دنبال کرده و به یک شیوه رفتار میکنند و زیر دستان هم هیچ اختیاری ندارند و تنها با اعلام نظر موافق خود مهر تایید بر کار و نظر آنان می زنند ما تنها تغییر این شیوه و جایگزینی عدالت و حق مسلم خود را میخواهیم و اینکه آزادانه اعتراض و انتقاد و تظلم خواهی خود را اعلام کنیم و در راه پیشرفت سیاسی و دینی و اقتصادی و علمی مردم و ملتمان آزادانه کوشا باشیم.

 

با کمال تشکر و سپاس از تمام کسانی که از ما دفاع کردند وصدای مظلومیتمان را به دنیا رساندند.

 

از طرف زندانیان اهل سنت رجایی شهر

 

اسامی زندانیان کرد در زندانهای کشور

۱- وریا قادری فرد

۲- احمد نصیری

۳- کمال ملایی

۴- حامد احمدی

۵- عبدالرحمن سنگانی

۶- محمد غریبی

۷- جمشید دهقانی

۸- پوریا محمدی

۹- فرزاد شانظری

۱۰- محمد یاور رحیمی

۱۱- جهانگیر دهقانی

۱۲- عالم برماشتی

۱۳- بهمن رحیمی

۱۴- ادریس نعمتی

۱۵- برزان نصرالله زاده

۱۶- کیوان مومنی فرد

۱۷- تیمور نادری زاده

۱۸- فرزاد هنرجو

۱۹- فرشید ناصری

۲۰- شاهو ابراهیمی

۲۱- امید پیوند

۲۲- امجد صالحی

۲۳- عمر قادر عبدالله

۲۴- علی عبدالکریم

۲۵- احمد شریف

۲۶- امید محمودی

۲۷- محمد کیوان کریمی

۲۸- وریا امیری

۲۹- برهان اصغریان

۳۰- حسین امینی

۳۱- اسماعیل اتش مرد

۳۲- قاسم ابسته

۳۳- عبدالسلام اگنش

۳۴- محمد برایی

۳۵- فواد بابایی

۳۶- جبار بید خام

۳۷- محمد امین برقی

۳۸- خسرو بشارت

۳۹- فیروز حمیدی

۴۰- یدالله حبیبی

۴۱- جبار حسنی

۴۲- خالد حاجی زاده

۴۳- معاذ حکیمی

۴۴- انور خضری

۴۵- عبدالله خسرو زاده

۴۶- رامین زاهدی

۴۷- جمال سلیمانی

۴۸- فرهاد سلیمی

۴۹- عثمان شفیق

۵۰- محمد زمان شه بخش

۵۱- کامران شیخه

۵۲- حسن شویلان

۵۳- محمد یاسر شرفی پور

۵۴- کیخسرو شرفی پور

۵۵- واحد شرفی پور

۵۶- عبدالله شریعتی

۵۷- هژار علیزاده

۵۸- احمد عبداللهی

۵۹- پرویز عثمانی

۶۰- شورش علیمرادی

۶۱- داود عبداللهی

۶۲- کامبیز عباسی

۶۳- جمال قادری

۶۴- رامین کرمی

۶۵- علی کرمی

۶۶- محمد کاظمی

۶۷- ایوب کریمی

۶۸- کامران مام حسینی

۶۹- مهدی محمدی

۷۰- همین محمود تختی

۷۱- حسام محمدی

۷۲- عرفان نادری زاده

۷۳- فواد احمد نوری

۷۴- زبیر والی علی

۷۵- کریکار والی علی

۷۶- نژاد عمر کریم

۷۷- وهاب بنایی

۷۸- نجف عبدالرحمن

۷۹- فواد یوسفی

زندانیان