نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک معلم بازداشت شده در سقز آزاد شد

30-اکتبر-2018

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: محمدصالح شکری، معلم اهل سقز که پیشتر در تاریخ ۱۵ مهرماه توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت شدە بود، روز یکشنبه با قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش کانون صنفی معلمان، معلم بازداشت شدە محمدصالح شکری اهل سقز، روز یکشنبە ۶ آبان ماه ۱۳۹۷، پس از سه هفته بازداشت با قرار وثیقه ٧۵ میلیون تومانی آزاد شد.

لازم به اشاره است که روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷، نیروهای وزارت اطلاعات در سقز پس از تفتیش منزل مسکونی «محمدصالح شکری» بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی، او را بازداشت کرده بودند.

محمدصالح شکری که از ٢۴ سال پیش در وزارت آموزش‌ و پروش مشغول تدریس است، پیش از این هم در گزینش نیروی دانشگاه آزاد با مشکل مواجه شده بود.

او که پیشتر نیز سابقه‌ی بازجویی و بازداشت را دارد، یک بار دیگر نیز اول دی‌ماه ٨٨ پس از احضار به اداره‌ی اطلاعت سقز با اتهام مشابهی بازداشت شده و پس از طی مراحل بازجویی به زندان این شهر منتقل شد.

آقای شکری نهایتا در هفته‌ی آخر دی‌ماه ۸۸ توانست با تودیع وثیقه آزاد شود.

گفتنی است که در پی اعتصاب ماه گذشته معلمین در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان سقز؛ پنج نفر از معلمینِ عضو انجمن صنفی معلمان کردستان به اداره اماکن فراخوانده شده اند و حداقل در یک مورد از طرف دادستانی احضار شده اند.

برچسب ها:

زندانیان