نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم حبس‌های طولانی مدت همراه با تبعید برای فعالان عرب اهوازی

10-ژوئن-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: شعبه‌ی یکم دادگاه انقلاب دزفول در استان خوزستان، هشت تن از فعلان عرب اهوازی را به حبس‌های طولانی مدت همراه با تبعید محکوم کرد.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شعبه‌ی یکم دادگاه انقلاب دزفول به ریاست قاضی “اندی” برای هشت تن از فعالان عرب اهوازی که همه‌ی آنان در دی‌ماه سال ٩٠ در شوش بازداشت شده‌اند حبس‌های طولانی مدت همراه با تبعید صادر کرد.

 

هویت و حکم‌‌این زندانیان، “احمد دبات، ٢٠ سال و تبعید به رشت؛ ماهر کعبی، ١٠ سال و تبعید ؛ سجاد بیت عبداالله، ۱۵ سال و تبعید به گرگان؛ علی کنانی، ٢٠ سال و تبعید به ساری؛ جعفر کعبی، ١۵ سال و تبعید به یزد؛ یوسف خسرجی ١٠ سال و تبعید به شیراز؛ احمد کعبی، ١۵ سال تبعید به کرمان و عباس صگوری، ١۵ سال تبعید به همدان” می‌باشد.

 

این هشت فعال عرب اهوازی به اتهام محاربه و مفسد فی الارض و همچنین اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با گروه‌های سیاسی خارج از کشور در دی‌ماه سال ٩٠، توسط نیروهای اطلاعاتی حکومت اسلامی ایران در شوش در استان خوزستان بازداشت شده‌اند.

 

بازداشت این هشت فعال عرب همراه با بازداشت ده‌ها تن دیگر در شهرهای شوش، حمدیه و اهواز، در پی فعالیت تبلیغاتی جوانان و دعوت مردم به تحریم انتخابات مجلس و تأیید انقلاب‌های صورت گرفته در جهان عرب صورت گرفته است.

زندانیان