نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال لطیف حسنی به بند زندانیان سیاسی و سپس بهداری زندان رجایی‌شهر

12-جولای-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: لطیف حسنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج ظهر امروز به سالن ۱۲ زندانیان سیاسی  و از آن‌جا به بهداری این زندان منتقل شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این عضو زندانی «یئنی‌گاموح» که از روز ۲۸ اردیبهشت تا ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۳ با خواست انتقال به زندان محل سکونت خود یعنی کرج و رعایت اصل تفکیک جرایم در اعتصاب غذا به سر برده بود، سرانجام به هر ۲ خواسته‌ی خود رسید.

مردانی، رییس زندان رجایی‌شهر کرج ظهر امروز با حضور در بند ۱۰ زندان رجایی‌شهر کرج این زندانی سیاسی آذربایجانی را به سالن ۱۲ بند ۴ که مخصوص زندانیان سیاسی است منتقل کرده است.

وی پس از جابه‌جا و ثبت شدن در سالن ۱۲ به علت ضعف جسمانی ناشی از اعتصاب غذای ۵۲ روزه به بهداری زندان منتقل شده و هم‌اکنون در بهداری بستری است.

دکتر لطیف حسنی در پی این اعتصاب غذا بیش از ۲۰ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده و در روزهای پایانی اعتصاب غذا به سختی قادر به تکلم بود.

سازمان عفو بین‌الملل در یک بیانیه‌ی اقدام فوری در ۱۳ تیر ماه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت این زندانی سیاسی، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط وی شده بود.

گفتنی است، وی از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب تبریز و به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام به ۹ سال زندان محکوم شده است.

برچسب ها:

زندانیان