نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال فرزین رضایی روشن از قرنطینه زندان رجایی‌شهر به بند سیاسی این زندان

13-ژوئن-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ،۲۳خرداد۱۴۰۰: فرزین رضایی روشن زندانی سیاسی بعد ازیک ماه انتقال به زندان رجایی‌شهر به بند سیاسی منتقل شد. این زندانی سیاسی  روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین خارج و به یکی از سلول های انفرادی بند امن زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

بنا به اطلاع « نفس در قفس »، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، فرزین رضایی روشن زندانی سیاسی بعد از یک ماه از قرنطینه زندان رجایی‌شهر به بند سیاسی این زندان منتقل شد.

فرزین رضایی روشن  رضایی روشن در خردادماه ۹۶ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از ۸ روز با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشالله احمدزاده از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی نهایتا در اسفندماه ۹۸ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

فرزین رضایی روشن مبتلا به بیماری پانیک اتک است که در زندان اوین مورد آزار و اذیت روحی و روانی قرار گرفته است. وی قبل از تبعید به زندان رجایی‌شهر به مدت دو روز به بیمارستان روانی امین آباد منتقل شد وبعد از دو روز به زندان رجایی‌شهر بازگردانده شد.

بنا به اطلاع « نفس در قفس »، آقای رضایی‌روشن به درمان نیاز دارد و باید تحت درمان قرار گیرد.

زندانیان