نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نجات یک زندانی از اعدام در پای چوبه دار در بجنورد

3-ژانویه-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: صبح روز جاری با رضایت اولیای دم یک زندانی متهم به قتل در زندان بجنورد در خراسان شمالی، پای چوبه دار بخشیده شد و از اعدام نجات یافت.

به گزارش اداره کل زندانهای استان خراسان شمالی، صبح امروز شکات پرونده جوانی که در شش سال پیش مرتکب قتلی عمد شده بود و با حکم قضایی به قصاص نفس محکوم گردیده بود جهت اجرای حکم در محل زندان بجنورد حضور یافتند.

امروز برای این زندانی و برای مسؤلین زندان روزی متفاوت بود. سردی جو حاکم بر مجموعه بر سرمای زمستان افزوده شده بود. مسؤلین قضایی و اجرایی جهت اجرای حکم در محوطه زندان بجنورد حضور یافتند.

مدیر کل زندانهای استان نیز به همراه دادستان مرکز استان و تعدادی از اعضای شورای حل اختلاف نیز حاضر شدند تا آخرین تلاش ها را در باب رضایت از اولیاء دم انجام دهند.

مسؤلین و تیم مددکاری زندان در تکاپو بودند، زمان باقی مانده به پایان نزدیک می شد اما خانواده مقتول اصرار بر اجرای حکم داشتند.

تشریفات فانونی انجام و متهم به قتل پای چوبه دار قرار گرفت. مدیر کل زندانها و دادستان مرکز استان و تعدادی از اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین و مددکاران همچنان در آخرین لحظات تلاش میکردند که ناگهان نیت خیرخواهانه این افراد جواب داد و اولیاء دم در کمال متانت و بزرگواری قاتل فرزند خود را مورد عفو و بخشش قرار دادند.

زندانیان