نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

رهایی از اعدام ۴ زندانی از اعدام در زندانهای ماکو ، اصفهان و ایلام

26-می-2021

گروه خبری: اعدام -

نفس در قفس ،۵ خرداد ۱۴۰۰: چهار زندانی در شهرهای ماکو، اصفهان و ایلام که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبر گزاری رکنا، دو زندانی در ماکو که از بابت اتهام قتل دو پسر عموی خود، به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

همچنین در یک گزارش دیگر که خبرگزاری میزان منتشر کرده ، یک زندانی در اصفهان که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، پس از گذشت ۱۸ سال با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

موسویان رئیس شورای حل اختلاف اصفهان گفت: این فرد در سال ۱۳۸۲ در شهرستان بندرعباس با قصد سرقت به منزل مقتول وارد شده که این امر منجر به قتل صاحبخانه شد. پس از ارجاع پرونده به شعبه ۵ شورای حل اختلاف، اعضا و کارکنان این شعبه با تلاش و تدبیر خود پس از ۵ جلسه مذاکره و ارشاد با اولیای دم، موفق به اخذ رضایت از وی شدند و اولیای دم از اعدام گذشت کردند.

خبرگزاری رکنا از نجات یک زندانی متهم به قتل که به اعدام محکوم شده بود  در زندان ایلام خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان در حاشیه مراسم صلح و سازش بین خانواده مقتولین و متهم اظهار داشت: در پی درگیری و اختلافات در سال ۱۳۸۰ شخصی از عشایر منطقه سرابنقل با استفاده از سلاح گرم ۳ نفر را به قتل رساند، که این فرد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده بود.

محمد سلیمی زاد افزود: با وساطت بزرگان، ریش سفیدان طوایف و شورای معتمدین پلیس، اولیاء دم مقتول حاضر به رضایت و بخشش متهم شدند و زندانی از چوبه دار نجات یافت.

زندانیان