نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور کیفرخواست و تعیین وقت دادگاه برای جمعی از فعالین سیاسی

7-سپتامبر-2016

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: وکیل جمعی از فعالین سیاسی «اصلاح‌طلبان» از صدور کیفرخواست برای موکلان خود با اتهامات «اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی عیله نظام و عضویت در گروه‌های غیرقانونی» و تعیین وقت برگزاری دادگاه آنها در ۱۷ آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت کرمانی با اشاره به اینکه وکالت محمدرضا خاتمی، آذر منصوری، حسین کاشفی و حمیدرضا جلایی‌پور را در پرونده اخیرشان بر عهده دارد، عنوان کرد: “در پی اعلام دادسرا امروز همه موکلانم به مرجع قضایی مراجعه کردند و کیفرخواست به آنها ابلاغ شد”.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: “بر همین اساس تاریخ برگزاری دادگاه موکلانم حدود دو ماه آینده و در ۱۷ آبان‌ماه اعلام شد”.

وکیل جمعی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلبان تاکید کرد: “برای موکلانم اتهام اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی عیله نظام و عضویت در گروه‌های غیرقانونی در کیفرخواست اعلام شده است”.

جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا خاتمی، آذر منصوری، حمیدرضا جلایی‌پور و حسین کاشفی امروز برای ابلاغ کیفر خواست به دادسرای اوین مراجعه کردند.

حمیدرضا جلایی‌پور نیز در یادداشتی به احضار فعالان اصلاح طلب به دادگاه واکنش نشان داد و تاکید کرد: “پیرو احضار به شعبه‌ ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، به همراه شش نفر دیگر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب (محمدرضا خاتمی، علی شکوری راد، محسن صفایی فراهانی، حسین کاشفی، آذر منصوری و محمد نعیمی‌پور) در این شعبه حاضر شدم”.

زندانیان