نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تعویق جلسه رسیدگی به اتهامات سه تن از بازداشت شدگان قیام آبان ۹۸، برای چهارمین بار

29-ژوئن-2021

گروه خبری: زندانیان -

جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه تن از شهروندان بازداشت شده در قیام آبان ۹۸، برای چهارمین بار به تعویق افتاد. این سه زندانی سیاسی، پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به اعدام و مجموعا ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شده‌اند. پرونده این شهروندان پس از پذیرش درخواست اعاده دادرسی و نقض حکم اعدام، جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

به گزارش « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه تن از بازداشت‌شدگان قیام آبان ۹۸،  برای چهارمین بار به تعویق افتاد..

درخواست اعاده دادرسی این زندانیان سیاسی اواسط آذرماه سال گذشته توسط شعبه ۱ دیوان عالی کشور پذیرفته و حکم اعدام آنها نقض شد. پرونده آنها مدتی بعد جهت رسیدگی مجدد به شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران به عنوان شعبه هم عرض ارجاع داده شده بود که به دلیل تغییر رئیس شعبه، جلسه رسیدگی به پرونده به تعویق افتاد و مجدد در اسفندماه سال گذشته برای تاریخ ۲۲ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ تعیین وقت شد. نهایتا به دلیل عدم حضور قاضی دوم جلسه دادگاه به تعویق افتاد. روز جاری نیز  جلسه تعیین شده در ۸ تیر ۱۴۰۰ بدون دلیل به تعویق افتاد. و تاکنون تاریخ جدیدی برای روز دادگاه این زندانیان تعیین نشده است.

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه تن بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شدند. این افراد علاوه بر این مجموعا به ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق نیز محکوم شدند. در پی اعتراضات گسترده بین المللی و داخلی اعاده دادرسی این زندانیان از سوی دیوان عدالت کشور پذیرفته شده و با نقض حکم اعدام پرونده به شعبه هم‌عرض ارجاع داده شده است.

در پی انتشار خبر تایید حکم اعدام این سه جوان معترض کمپین‌های اعتراض گسترده در فضای مجازی شکل گرفت که کمپین « اعدام نکنید» ترند اول جهان شده و توجهات بین‌المللی گسترده ای را جلب کرد.

زندانیان