نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هشدار دادستان کل کشور به افراد و گروه‌های سیاسی در مورد فعالیت انتخاباتی و فیلتر سایت ها

4-آوریل-2017

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی گفت که به کسانی که قصد ورود به انتخابات یا فعالیت‌های انتخاباتی دارند اعلام می‌کنیم اگر به سمت «تخلف و جرایم» رفتند و سایت‌شان فیلتر شد، گلایه نکنند.

به گزارش دادستانی کل کشور، منتظری صبح امروز ۱۴ فروردین در دیدار نوروزی با قضات و کارکنان دادستانی کل ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، در خصوص «تامین امنیت فضای انتخابات» با تاکید بر رصد فعالیت‌های انتخاباتی در سطح جامعه و در فضای مجازی اظهار کرد: “ایجاد فضای انتخاباتی سالم، تامین امنیت انتخابات و برخورد با مجرمان و افرادی که قصد برهم زدن فضای انتخابات را دارند، از جمله وظایف ماست که در انجام آن کوتاهی نخواهیم کرد”.

دادستان کل کشور بر لزوم نظارت جدی بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی نیز تاکید کرد و افزود: “ما به همه گروه‌ها و جریان‌های رسمی سیاسی کشور که در چارچوب قانون حرکت می‌کنند احترام می‌گذاریم با این حال به معاونت مربوطه در دادستانی کل و دادستان‌های سراسر کشور تاکید می‌کنم فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد کنند و اگر تخلفی دیدند بلافاصله برخورد مناسب و قانونی انجام دهند. همه کسانی که قصد ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی دارند و همه افرادی که در این زمینه فعالیت خواهند کرد اعلام می‌کنیم در فضای مجازی به سمت تخریب و توهین به دیگران و به سمت تخلفات و جرایم نروند و اگر چنین کردند بعد گلایه نکنند که چرا فلان سایت فیلتر یا بسته شد”.

منتظری گفت: “از همه مدیران و افرادی که قصد ورود به این عرصه را دارند انتظار می‌رود فضا را آلوده و مسموم نکنند. از سخنران‌ها هم انتظار می‌رود که به منفی‌بافی روی نیاورند و از اهانت و جسارت به دیگران پرهیز کنند”.

برچسب ها:

زندانیان