نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ماهان جلال دوست به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد

7-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ، ۱۶ تیر ۱۴۰۰: شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت ماهان جلال دوست، شهروند ساکن تهران را عینا تایید کرد. آقای جلال دوست در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۱ سال حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و ضبط خودرو شخصی، تلفن همراه و کامپیوتر به نفع دولت محکوم شده بود.

به گزارش « نفس در قفس »، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، ماهان جلال دوست از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی همچنین از بابت مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروهها و دستهجات سیاسی و ضبط تلفن همراه و کامپیوتر به نفع دولت محکوم شده است.

 

لازم به یادآوری است که ماهان جلال دوست در تاریخ ۲ آذرماه ۹۹ در خیابان ولیعصر تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی منتقل شد. وی یک روز بعد به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.مامورین پس از بازداشت، خودروی آقای جلال دوست و وسایل شخصی وی و خانواده اش از جمله تلفن همراه را ضبط کردند.

 

آقای جلال دوست از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و در تاریخ ۲۳ آذرماه ۹۹ آخرین دفاعیات خود را ارائه کرد.

وی نهایتا در تاریخ ۱۵ دیماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

زندانیان