نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محمود صالحی با وضعیت جسمی وخیم از زندان آزاد شد

30-می-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: محمود صالحى، فعال کارگرى و عضو کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری امروز پس از ۲ بار دیالیز از زندان آزاد شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این فعال کارگری روز شنبه نهم خرداد ماه، پس از ۳۳ روز بازداشت، در حالی که ۴ روز پایانی را در بیمارستان سنندج بستری بوده، آزاد شد.

پیشتر منابع حقوق بشری از انتقال پرونده این فعال کارگری از شعبه پنجم به شعبه چهارم دادسرای دادسرای سنندج و تمدید قرار بازداشت وی تا ۳۱ خرداد خبر داده بودند ولی به گفته نزدیکان وی، وخامت حال جسمی و بیماری، منجر به آزادی پیش از موعد وی شده است.

به گفته یکی از نزدیکان این فعال کارگری که از بیماری کلیوی رنج می برد، ‌در زندان به داروهای خود دسترسی نداشت و این موضوع باعث شد که وی در چهار روز گذشته با نام مستعار در بیمارستانی در سنندج بستری و دو بار دیالیز شود.

به گفته این منبع، ماموران وزارت اطلاعات روز شنبه با خانواده آقای صالحی تماس گرفته و گفته اند که می توانند او را از بیمارستان تحویل بگیرند.

محمود صالحی، فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، روز سه شنبه هشت اردیبهشت ماه، در آستانه روز جهانی کارگر، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش بازداشت شد.

mahmud salehi1 mahmud salehi2 mahmud salehi3 mahmud salehi4 mahmud salehi5

برچسب ها:

زندانیان