نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آمریکا برادر قاسم سلیمانی را بدلیل مشارکت در نقض حقوق زندانیان تحریم کرد

14-آوریل-2017

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد که آمریکا برادر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را به دلیل نقشش در “نقض حقوق بشر” در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. سهراب سلیمانی ۱۵ سال مدیرکل زندان‌های استان تهران بود و سال گذشته به عنوان سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی سازمان زندان‌ها منصوب شد.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، آقای اسپایسر از شخص تحریم‌شده با عنوان “برادر قاسم سلیمانی” نام برد و بنا به اعلام وزارت دارایی آمریکا او سهراب سلیمانی است. آقای سلیمانی ۱۵ سال مدیرکل زندان‌های استان تهران بود و سال گذشته به عنوان سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی سازمان زندان‌ها منصوب شد.

سازمان‌ زندان‌های استان تهران نیز برای آنچه وزارت دارایی آمریکا “مسئولیت یا همدستی در نقض جدی حقوق بشر زندانیان سیاسی در زندان اوین” خوانده، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

وزارت دارایی آمریکا می‌گوید تحریم‌هایی که امروز، ۱۳ آوریل (پنجشنبه ۲۴ فروردین)، وضع شده، کاملا در چهارچوب توافق هسته‌ای ایران می‌گنجند.

در بیانیه وزارت دارایی آمده که آمریکا در اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران جدی است تا از این طریق با “حمایت حکومت ایران از تروریسم، برنامه موشک‌های بالستیک، بی‌ثبات‌سازی منطقه و نقض حقوق بشر” مقابله کند.

آمریکا موارد ثبت‌شده اعتراف اجباری، بازجویی تحت فشار، شکنجه جسمی و روانی زندانیان در زندان اوین را به عنوان دلایل موارد تازه تحریم مطرح کرده است.

دو روز پیش هم اتحادیه اروپا مجموعه‌ای از تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران را تمدید کرد.

زندانیان