نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تعداد عوامل بازداشت شده درگیری پتک باغملک به ۸۰ نفر رسید

23-جولای-2017

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک گفت که تعداد عوامل اصلی بازداشت شده در درگیری ۲ طایفه محمدی و موسایی در منطقه پتک باغملک خوزستان به ۸۰ نفر رسید. دادستان این شهر بازداشت گسترده وابستگان دو طایفه را با مصوبه شورای عالی امنیت ملی و به هدف پایان دادن به درگیری های خونین چند ساله در این منطقه اعلام کرده بود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، فیروز کیان پور اتابکی روز شنبه بیان کرد: “از یک ماه پیش دستگیری محرکان درگیری خونین این ۲ طایفه، توسط سپاه پاسداران و نیروی انتظامی آغاز شد که در مرحله نخست ۴۰ نفر دستگیر شدند و اکنون تعداد بازداشت شدگان به ۸۰ نفر رسیده است”.

وی با بیان اینکه این افراد در شهرستان های باغملک و رامهرمز بازداشت، و به شهرستان رامهرمز منتقل شده اند گفت: “افرادی که بازداشت شدند در زندان هستند و محاکمه اولیه آنها انجام شده است”.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک با اشاره به اینکه سپاه و نیروی انتظامی همچنان در حال تعقیب افراد دخیل در این درگیری ها هستند، گفت: “با حضور سپاه و نیروی انتظامی در باغملک و رامهرمز، وضعیت منطقه آرام و درگیری جدیدی بین این ۲ طایفه رخ نداده است”.

وی افزود: “به افرادی از این ۲ طایفه که پتک باغملک را ترک کرده اند اجازه ورود به این منطقه داده نمی شود”.

درگیری بین ۲ طایفه محمدی و موسایی در باغملک بر سر یک زمین زراعی از چند سال قبل آغاز شده بود که از سال ۱۳۹۴ شدت گرفت و همچنان ادامه دارد.

اهالی این ۲ طایفه در بیش از ۹ روستای باغملک و ۲ روستای رامهرمز ساکن هستند.

وقوع چندین درگیری خونین بین اهالی این ۲ طایفه تاکنون ۱۸ کشته و ده ها زخمی برجا گذاشته و موجب آواره شدن برخی از اهالی از محل شده است.

شهرستان باغملک در شرق خوزستان قرار دارد.

برچسب ها:

زندانیان