نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حداقل دویست حرکت اعتراضی در ماه خرداد توسط اقشار مختلف مردم در شهرهای مختلف صورت گرفته است

23-ژوئن-2021

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سه ماه اول سال ۱۴۰۰، دست کم ۸۰۰ حرکت اعتراضی صورت گرفته است.

در ماهی که گذشت علیرغم تداوم بیماری کرونا و عدم اقدام مقامات جمهوری اسلامی برای واکسیناسیون و مهار این بیماری و علیرغم افزایش روز افزون مبتلایان که بنا به گفته دانشگاه علوم پزشکی اهواز موج  پنجم این بیمای از شهرهای جنوبی آغاز شده است، اقشار مختلف در اعتراض به وضعیت معیشت خود دست به اعتراضات مختلف زدند.

آمار گرانی‌ها و افزایش تورم در ماه اخیر سفره مردم را هرچه بیشتر کوچکتر کرده است.

حداقل ۲۰۰ حرکت اعتراضی در ماه خرداد توسط اقشار مختلف در شهرهای ایران صورت گرفته است.

این حرکتهای اعتراضی در بسیاری موارد با نادیده انگاشته شدن توسط مقامات و مسئولین زی ربط روبه رو شده است اما بیان این واقعیت است که بدنه اجتماعی ایران دیگر توان کشش این بار را ندارد و بحران اجتماعی بنا به هشدار روزنامه های دولتی به یک انفجار اجتماعی تبدیل خواهد شد.

در ماه گذشته کارگران، کشاورزان، معلمان، اساتید دانشگاه، رانندگان، خانواده شهدای آبان ۹۸ و مردم در شهرهای مختلف با مطالبات مختلف دست به اعتراض زدند.

دردو روز گذشته اعتراضات مردم شهرهای یاسوج و جیرفت و باغملک توسط نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شده است. نیروهای نظامی به طور مستقیم مردم معترض را هدف گلوله جنگی قرار دادند.

فیلمهای پخش شده در فضای مجازی از برخورد بسیار قهرامیز نسبت به مردم باغملک حکایت دارند. بر طبق آخرین گزارشات رسیده به « نفس در قفس »، نیروهای ضدشورش و مسلح تمام شهر یاسوج را پر کرده‌اند. در میادین اصلی شهر رفت و آمدها کنترل می‌شود و بازداشت شدگان بسیار زیاد است و هویت بازداشت شدگان معلوم نیست.

دادستان کهگیلویه و بویراحمد از بازداشت ۱۰۰ نفر در یاسوج در جریان این اعتراضات خبر داد.

از محل نگهداری بازداشت شدگان و هویت آنها اطلاعی در دست نیست.

برچسب ها:

زندانیان