نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فراخوان عفو بین‌الملل به آزادی فوری و بی‌قید و شرط هوتن دولتی

11-دسامبر-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط هوتن دولتی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، شد.

 

به گزارش «نفس در قفس»، عفو بین‌الملل با اعلام این‌که هوتن دولتی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین بارها از سوی مسولان از خدماتی درمانی محروم شده و در اعتراض به این مساله از روز ۷ آذر ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط وی شد.

 

این سازمان حقوق بشری در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود می‌افزاید: «هوتن دولتی، ۳۷ ساله، از بیماری مزمن آنژین قلبی رنج برده و نیازمند درمان است. او هم‌چنین از جزاحات ناشی از بدرفتاری در زمان بازداشت در ناحیه‌ی کمر و زانو نیز رنج می‌برد. او هم‌اکنون برای راه رفتن نیز دچار مشکل است. علی‌رغم اعتراضات وی در ماه‌های اخیر، درمانگاه زندان اوین هم‌چنان از ارائه‌ی خدمات درمانی به وی خودداری می‌کند. او از تاریخ ۷ آذر ماه در اعتراض به خودداری مسولان زندان از ارائه‌ی خدمات درمانی به وی در اعتصاب غذای تر به سر برده و وضعیت جسمی‌اش رو به وخامت است.»

houtan dolati
بنا به این بیانیه، هوتن دولتی روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ بازداشت و نزدیک به ۱ ماه را در زندان اوین در سلول انفرادی و تحت شکنجه و بدرفتاری گذرانده و پس از آن به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «نشر بیانیه» و «عضویت در گروه غیرقانونی اعلام شده‌ی جبهه‌ی ملی ایران»، به ۳ سال حبس محکوم شد که سپس به ۱۸ ماه حبس تعزیری و ۱۸ ماه حبس تعلیقی تقلیل یافت.

برچسب ها:

زندانیان