نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب غذای سه زندانی تبعیدی اهل حق در زندان‌های یزد

9-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: سهندعلی محمدی، بخشعلی محمدی و عبادالله قاسم زاده زندانیان اهل حق در اعتصاب غذا به سر می برند. این سه زندانی صبح روز دوشنبه ۱۳ آبان به وسیله ماشین و با دست بند و پابند از زندان مرکزی اورمیه به زندان یزد منتقل شده اند. سهند علی محمدی به زندان اردکان و عبادالله قاسمی و بخشعلی محمدی به زندان یزد تبعید شده اند.

 

به گزارش هراز، آنها بنا به باورهای مذهبی خویش از قبول جیره زندان امتناع می کنند و تنها از مواد غذایی تهیه شده توسط خانواده خود ارتزاق می کنند؛ اما مسئولین زندان یزد و اردکان، از این امر ممانعت به عمل آورده اند. این زندانیان در اعتراض به این مسئله، از روز چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ در اعتصاب غذا بسر می برند.

 

این سه زندانی در سال ۱۳۸۳ در درگیری با نیروی انتظامی در روستای اوج تپه میاندوآب بازداشت و سپس در دادگاه به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بودند که پس از اعتراض، حکم اداره نقض شد.این درگیری با نیروی انتظامی بر سر توهین به باورهای دینی ایشان رخ داده بود.سهندعلی محمدی، بخشعلی محمدی و عبادالله قاسم‌زاده در دادگاه تجدید نظر به ۱۳ سال زندان در تبعید محکوم و یک تن دیگر به نام مهدی قاسم‌زاده نیز به اعدام محکوم و حکم نامبرده در بهمن ماه سال ۸۷ اجرا شد.

 

یونس آقایان دیگر متهم این پرونده با حکم اعدام روبرو می‌باشد و حکم وی به تایید دیوان عالی کشور نیز رسیده است، احتمال اجرای حکم وی نگرانی محافل حقوق بشری را برانگیخته است.

زندانیان