نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آخرین وضعیت هما هودفر و نازنین زاغری

24-ژوئن-2016

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: دادستان عمومی و انقلاب تهران از انتقال نازنین زاغری متهم امنیتی از کرمان به زندان تهران خبرداد و گفت که این فرد در کرمان دستگیر شده بود و اکنون به تهران منتقل شده است. وی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پرونده هما هودفر اظهار داشت که این فرد نیز تابعیت ایرانی کانادایی دارد. که در حوزه‌های «فمینیسم و جرائم امنیتی» ورود داشته و پرونده‌اش در دادسرای تهران تحت رسیدگی است.

به گزارش همشهری، ۲۶ خرداد ماه سال جاری روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود شناسایی و دستگیر شد.»

در این اطلاعیه، نام این فرد نازنین زاغری تبعه ایرانی – انگلیسی عنوان و اعلام شد وی در تاریخ ۱۵ فروردین سال جاری توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی دستگیر و به کرمان منتقل شد. اتهامات این شهروند ایرانی-انگلیسی «عضویت در شرکت‌ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی» ذکر شد.

رئیس کل دادگستری کرمان روز سی‌ام خرداد خبرداد پرونده نازنین زاغری در تهران رسیدگی می شود.

اکنون با گذشت چند روز از انتشار خبر دستگیری این فرد، دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه بازدید از مرکز رسانه قوه قضائیه و تحریریه خبرگزاری میزان از انتقال نازنین زاغری متهم امنیتی از کرمان به زندان تهران خبرداد و گفت: “این فرد در کرمان دستگیر شده بود و اکنون به تهران منتقل شده است. پرونده‌ وی به دلیل عدم صلاحیت رسیدگی به تهران ارسال شده و متهم دو تابعیتی است”.

جعفری دولت آبادی به جهت «محرمانه بودن مرحله تحقیقات در دادسرا»، از بیان جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران هم‌چنین در رابطه با آخرین وضعیت پرونده هما هودفر اظهار داشت: “این فرد نیز تابعیت ایرانی کانادایی دارد. که در حوزه‌های فمینیسم و جرائم امنیتی ورود داشته و پرونده‌اش در دادسرای تهران تحت رسیدگی است.”

زندانیان