نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آتنا دائمی در پرونده‌ای جدید به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

3-جولای-2020

گروه خبری: زنان - زندانیان -

نفس در قفس، ۱۳ تیر۱۳۹۹: آتنا دائمی فعال ، محبوس در زندان اوین، در یک پرونده جدید، توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس و  ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، آتنا دائمی فعال مدنی و حقوق بشر که از سال ۹۵ محکومیت ۵ سال زندان خود را می‌گذراند، طی پرونده سازی‌های متعدد توسط اطلاعات و اطلاعات سپاه  به حبس محکوم شده است.
آتنا دائمی بر طبق پرونده جدیدی که روز جاری پنجشنبه ۱۲تیر ۱۳۹۹، حکم آن به آقای مصطفی نیلی وکیل وی ابلاغ شد، آتنا دائمی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس و به اتهام “اخلال در نظم زندان” به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد حکم دادگاه را در روز چهارشنبه۱۱ تیرماه ۹۹ به وکیل آتنا دائمی ابلاغ کرد. بر اساس این حکم آتنا دائمی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس و به اتهام “اخلال در نظم زندان” به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

همچنین در تیر ماه گذشته در یک پرونده مشترک با گلرخ ابراهیمی ایرایی، به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد که ۲۵ ماه از آن قابل اجراست.

هم چنین آتنا دائمی در یک پرونده‌ی دیگر در تاریخ ۱۸ خرداد۹۹، برای تفهیم اتهام «اخلال در نظم زندان»،  به  شعبه ۲ دادسرای زندان احضار شده بود.
لازم به ذکر است آتنا دائمی روز ۱۴ تیر ۹۹ با اتمام ۵ سال حبس خود باید آزاد گردد!

زندانیان