نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آخرین وضعیت فرشته طوسی

8-فوریه-2015

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: فرشته طوسی هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش سایت بیدارزنی، این فعال حقوق زنان، صبح روز پنج‌شنبه، ۱۸ دی‌ماه، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصیش به همراه همسرش سجاد درویش، بازداشت شد.

۱۱ صبح روز پنج‌شنبه، ماموران اطلاعات سپاه، با ورود به خانه او، بعد از یک ساعت بازرسی فرشته طوسی، سجاد درویش و پرستو بیرانوند (دوست وهم دانشگاهی فرشته طوسی) را بازداشت کردند.

پس از بازرسی منزل شخصی او، ماموران اطلاعات سپاه، به همراه فرشته به منزل پدری‌اش رفتند و بعد از سه ساعت بازرسی و ضبط برخی از وسایل شخصی، فرشته طوسی، سجاد درویش و پرستو بیرانوند را به همراه خود بردند.

درحالی‌که طی چند روز گذشته سجاد و پرستو به قید وثیقه از زندان آزاد شده‌اند؛ اما این فعال دانشجویی همچنان در بند۲-الف زندان اوین در انفرادی بسر می‌برد.

به گفته‌ی دوستان فرشته طوسی برای این فعال حقوق زنان در حالی قرار بازداشت دوماهه صادر شده است که هنوز علت دستگیری وی به‌طور دقیق مشخص نیست و علی‌رضا رییسیان وکیل فرشته طوسی، هنوز نتوانسته پرونده موکل خود را مطالعه کند.

لازم به ذکر است، فرشته طوسی، ۳۰ ام خردادماه سال جاری به دلیل حضور مقابل ورزشگاه آزادی برای دفاع از حق حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقه والیبال، به همراه جمعی دیگر از زنان به مدت چند ساعت بازداشت شده بود.

زندانیان