نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آخرین وضعیت مرضیه امیری از زبان وکیل: «قرار بازداشت تناسبی با محتویات پرونده ندارد»

1-آگوست-2019

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: آرش دولتشاهی، وکیل مدافع مرضیه امیری، روزنامه نگار روزنامه شرق و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر، گفته است قرار بازداشت وی تناسبی با محتویات پرونده او ندارد.

به گزارش انصاف نیوز، وکیل مدافع مرضیه امیری در ارتباط با آخرین وضعیت مرضیه امیری، خبرنگار روزنامه‌ی شرق که پس از تجمع روز کارگر امسال دستگیر شد گفت: با توجه به اینکه ایشان یک روزنامه نگار هستند، واقعا جرم مالی مرتکب نشده‌اند که خسارتی به بیت المال وارد شده باشد یا شاکی خصوصی داشته باشند، به نظر می‌آید قرار بازداشت موقت هیچ تناسبی با محتویات پرونده ندارد.

آرش دولتشاهی، وکیل دادگستری در اینباره گفت: ایشان نیاز به درمان خارج از زندان دارد و قرار بازداشت موقت برایشان صادر شده است و مدت این قرار بازداشت موقت هم در حال حاضرمنقضی شده. با توجه به پایان یافتن قرار بازداشت موقت و تحقیقات و اینکه ایشان به صرع مبتلا هستند و نیاز به درمان دارند، خواسته‌ی ما از مقامات قضایی این است که مساعدت کنند که قرار بازداشت موقت ایشان به عنوان یک روزنامه‌نگار لغو شود که ایشان بتوانند خارج از زندان تحت درمان قرار بگیرند.

او در ادامه گفت: متاسفانه من چندین دفعه درباره‌ی قرار وثیقه‌ی ایشان مراجعه کردم و تا به حال موفق نشدیم که موافقت قاضی را برای تبدیل قرار بازداشت موقت ایشان به وثیقه جلب کنیم.

این وکیل دادگستری افزود: چون ایشان به بیماری صرع مبتلا هستند، ما واقعا نگران وضع سلامت ایشان هستیم. خوشبختانه مقامات زندان هم به این موضوع واقف هستند و تلاش می‌کنند که ایشان دسترسی به خدمات پزشکی داشته باشند. ایشان دو نوبت به بیمارستان اعزام شده است و امیدوارم همه‌ی این مسایل مورد توجه قرار بگیرد که ایشان تا صدور رای قطعی خارج از زندان درمان شوند.

گفته می‌شود مرضیه امیری به خاطر فشارهای وارده در دوران بازجویی یک بار دچار حمله صرع شده است.

برچسب ها:

زندانیان