نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آرام فتحی به دادگاه انقلاب مریوان احضار شد

24-آگوست-2019

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: آرام فتحی، شهروند اهل مریوان جهت ارائه آخرین دفاعیاتش در رابطه با اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی به دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸، آرام فتحی جهت ارائه‌ی آخرین دفاعیاتش در رابطه با اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” به شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب مریوان احضار شد.

احضار وی به دادگاه، در رابطه با بازداشت او در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۷ صورت گرفته است. وی در زمان بازداشت و بازجویی به “تشویش اذهان عمومی” متهم شده و سپس با تودیع قرار آزاد شده بود.

او یک بار دیگر هم در تاریخ ١۵ آذر ٩۵ با اتهامات “تبلیغ علیه نظام از طریق راه‌اندازی کمپین های “نه به کشتار کولبران و نه به جاه های مرگ” بازداشت و پس از آزادی با تودیع وثیقه ۵٠ میلیون تومانی در تاریخ ١١ بهمن ۹۵ به دو سال حبس محکوم شده بود.

آقای فتحی نهایتا روز یکشنبه ۴ شهریور ۹۷ در حکمی که از دادگاه تجدیدنظر به وی ابلاغ شد، در رابطه با اتهامات مذکور در این پرونده تبرئه شده بود.

آرام فتحی فتحی همچنین پیش از آن در پرونده‌ای دیگر از بابت اتهام “خروج غیرقانونی از ایران” به یک سال حبس تعلیقی تا سه سال محکوم شده بود که این حکم همچنان باقی است.

برچسب ها:

زندانیان