نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آرای پرونده شرکت پردیسبان مشهد؛ ۲۱۴ ضربه شلاق در ملا عام برای چهار متهم

10-مارس-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، از صدور رای قطعی متهمان پرونده شرکت گردشگری و سرمایه گذاری “پردیسبان” خبر داد. بر اساس این احکام چهار تن از متهمان این پرونده در کنار سایر مجازاتها مجموعا به تحمل ۲۱۴ ضربه شلاق در ملا عام محکوم شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، امروز یکشنبه ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۷، علی مظفری، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی احکام قطعی چهار متهم ردیف اول تا چهارم پرونده موسوم به “پردیسبان” را اعلام کرد. بر اساس این احکام این افراد در کنار سایر مجازاتها مجموعا به تحمل ۲۱۴ ضربه شلاق در ملا عام محکوم شده‌اند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در این باره گفت: براساس رأی صادره توسط شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران در نظام اقتصادی کشور، متهم ردیف اول محمد حسن قناعتی به لحاظ نقش برجسته‌ای که در شرکت داشته به تحمل ۱۵ سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۳) و تحمل ۶۰ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی، متهم ردیف دوم محسن دهقان نیری به لحاظ اقداماتی که بدون مبنای قانونی در مشهد برای فروش سهام موسوم به پردیسبان به تحمل ۲۰ سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۲) و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی محکوم شدند.

علی مظفری همچنین افزود: متهمین ردیف‌های سوم و چهارم سعید اسفندیاری و احمد قناعتی به لحاظ اقداماتی که در راستای اهداف شرکت انجام داده، هر یک به تحمل ۱۲ سال حبس (از مجازات تعزیری درجه ۳) و تحمل ۴۰ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی و رد مال معرفی شده از ناحیه متهمان به نفع سهامداران و ضبط کلیه اموالی که متهمان از این رهگذر به دست آورده‌اند، با مدیریت دادستان مرکز خراسان رضوی که در مرحله اجرای حکم از متهمان شناسایی یا نسبت به معرفی آن‌ها اقدام می‌کنند، محکوم شده‌اند.

وی در ادامه گفت: رأی صادره در خصوص متهمین قطعی و غیرقابل اعتراض بوده و پرونده در قسمت رسیدگی به اتهام متهم امیر محمد قناعتی مفتوح است.

گفتنی است که شرکت گردشگری و سرمایه گذاری پردیسبان در سال‌های اخیر با تاسیس دفتر در مشهد اقدام به فروش سهام کرد که با استقبال مواجه شد و ارزش هر سهم آن تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال افزایش یافت، اما از حدود دو سال و نیم پیش دادستان عمومی و انقلاب مشهد دفاتر فروش غیرقانونی این شرکت را پلمب کرد.

زندانیان