نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آزادسازی ۹۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد توسط ستاد کمک به زندانیان نیازمند

23-آگوست-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند کشور از آزادسازی ۹۰ هزار زندانی در ۲۵ سال گذشته توسط این ستاد خبر داد.

به گزارش ایرنا، اسد اسدالله جولایی یکشنبه شب در مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در مشهد گفت : ۲۵ سال از فعالیت این ستاد در راستای کمک به زندانیان نیازمند می گذرد و در این مدت ۹۰هزار زندانی به همت این ستاد به کانون خانواده بازگشته اند.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در ۲۶۳ نقطه کشور در سال جاری تصریح کرد : در صورت رعایت قوانین موضوعه کشور میزان جرایم و آمار زندانیان کاهش می یابد.

جولایی افزود : تا سال ۸۷ بیش از ۵۰ هزار راننده به دلایل مختلف و قانون شکنی در زندانهای کشور به سر می بردند از این رو آسیب شناسی این موضوع در دستور کار ستاد قرار گرفت.

وی ادامه داد : پس از پیگیری های انجام شده توسط ستاد ، قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث در سال ۸۷ تصویب و اجرایی شد که این مهم نقش مهمی در کاهش آمار زندانیان ناشی از حوادث رانندگی داشت.

جولایی گفت : هم اکنون فقط یکهزار راننده در سطح کشور به دلیل جرایم رانندگی زندانی هستند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس نیز در این مراسم گفت : سال گذشته ۹۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در طرح ‘ضامن آهو’ به همت خدام بارگاه منور رضوی آزاد شدند.
سید خلیل منبتی با اشاره به آزادسازی ۵۰۰ زندانی دیگر در سال جاری افزود : با رایزنی خادمین امام رضا (ع) یکصد میلیارد ریال سال گذشته از شاکیان زندانیان جرایم غیر عمد تخفیف گرفته شد.
وی با بیان اینکه آزادسازی زندانیان امری خداپسندانه است ، تصریح کرد : باید به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه حساب خاصی در خراسان رضوی ویژه خدام و عوام برای کمک به آزادسازی زندانین جرایم غیرنقد افتتاح شود.

اول شهریورماه یکصد زندانی جرایم غیرعمد در مشهد در هشتمین سال اجرای طرح یاضامن آهو آزاد شدند.

زندانیان