نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آزادی آخرین زندانیان نصیر آبادی با تودیع وثیقه

15-جولای-2018

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: آخرین زندانیان نصیراباد از مجموعه ده نفر از بازداشت شدگان نصیرآباد با  با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، نجیب رئیسی و امین رئیسی از بازداشت شدگان نصیرآباد سرباز امروز یکشنبه ۲۴تیر ماه ۱۳۹۷ با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

برای بازداشت شدگان نصیر آباد که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بودند درخواست وثیقه‌های سنگینی شده بود که با توجه به عدم توانایی خانواده‌ها برای تامین این وثیقه‌ها، فرزندانشان تاکنون در زندان مانده بودند.

لازم به یادآوری است که روز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ نیز بشیر بلیده‌ای، ۲۸ساله و داوود بهرامزهی، ۲۶ ساله از بند ۴ زندان، دو تن از بازداشت شدگان پرونده جوانان نصیرآباد با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی زاهدان آزاد شدند

همچنین سه تن دیگر از بازداشت شدگان نصیرآبادی به نام‌های ابوبکر ملازهی، عامر گهرامزهی و مصیب وطن‌خواه نیز در تاریخ ۷ تیرماه با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند.

بازداشت‌های دسته‌جمعی روستای نصیرآباد شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ و نقض جدی آیین دادرسی عادلانه در این پرونده، انتقادات گسترده‌ای را از سوی مردم محلی و سازمان‌های حقوق بشری نسبت به رفتار دستگاه قضائی در پی داشته است.

زندانیان