نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آزادی جعفر عظیم زاده پس از شصت و سه روز اعتصاب غذا

30-ژوئن-2016

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس : ساعت ۸ امشب (پنجشنبه ۱۰ تیر ماه) به دنبال اعلام موافقت مسولان قضایی با خواسته های جعفر عظیم زاده مبنی بر اعاده دادرسی و برخورداری از مرخصی قابل تمدید، وی پس از ۶۳ روز به اعتصاب غذای خود خاتمه داد.

به گزارش خبزگزاری ایلنا، به دنبال موافقت مقامات قضایی با خواسته های آقای عظیم زاده وی پس از ۶۳ روز به اعتصاب غذای خود خاتمه داد.

بازبینی پرونده محکومیت قضایی و برخورداری از حق مرخصی قابل تمدید از جمله مهمترین خواسته های این فعال کارگری بوده است

نزدیکان وی با بیان اینکه آقای عظیم زاده هم اکنون با سپردن وثیقه آزادی خود را به دست آورده است یادآور شدند که وی به دلیل ضعف و مشکلات جسمانی همچنان تحت مداوای پزشکی خواهد بود.

جعفر عظیم زاده از حدود یک هفته پیش به دلیل ضعف جسمانی از زندان به بیمارستان منتقل شده بود.

روز گذشته فروغی وکیل جعفر عظیم زاده از موافقت دستگاه قضایی با خواسته های موکلش خبر داده بود و در عین حال آنطور که اعضای خانواده وی می گویند از سوی نهاد ریاست جمهوری و برخی نمایندگان مجلس در خصوص رسیدگی به خواسته های جعفر عظیم زاده وعده های مساعدی داده شده بود که ظاهرا به این وعده ها عمل شده است.

 پیش از این براساس پرونده اتهامی که علیه وی تشکیل شده بود مراجع قضایی وی را به تحمل ۶ سال حبس محکوم کرده بودند  و در راستای اجرای همین حکم دوران محکومیت آقای عظیم زاده از زمستان سال گذشته آغاز شده بود.

 

 

برچسب ها:

زندانیان