نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آزادی شش تن از افراد نزدیک به نهضت آزادی در نائین

25-اکتبر-2018

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: الهام فردوسی‌زاده، فعال سیاسی نزدیک به نهضت آزادی که در تاریخ ۱۰ مهرماه در یورش نیروهای امنتی به منزل دکتر غروی بازداشت شده بود، روز چهارشنبه ۲ آبان‌ماه از زندان اصفهان آزاد شد. با آزادی خانم فردوسی‌زاده تمام بازداشت‌شدگان در این رابطه تاکنون آزاد شده‌اند.

به گزارش نهضت آزادی ایران، بنا بر گزارش‌های دریافتی، با آزادی خانم الهام فردوسی زاده در شامگاه چهارشنبه دوم آبان ماه، همه افراد بازداشت شده در منزل دکتر غروی تاکنون آزاد شده‌اند.

الهام فردوسی زاده آخرین فردی بود که پس از ۲۲ روز حبس با تبدیل قرار بازداشت از زندان اصفهان آزاد شد.

دهم مهرماه، ماموران امنیتی به همراه معاون دادستان اصفهان، با شکستن در ورودی منزل دکتر سید علی اصغر غروی، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران، وارد منزل وی شده و فرزند و شش نفر از شاگردان ایشان را بازداشت کردند.

در جریان حمله به منزل دکتر غروی، بسیاری از لوازم و مکتوبات ایشان توقیف شد. نمایندگان مجلس در این رابطه با طرح سوال از وزیر اطلاعات خواستار ارائه توضیح از سوی وی درباره نحوه عملکرد ماموران امنیتی شدند.

لازم به ذکر است، همزمان با این بازداشت‌ها ماموران امنیتی ابتدا با عنوان مامور اداره پست وارد منازل شش تن از همفکران دکتر غروی شده و سپس به تفتیش منازل پرداختند.

گفتنی است علی‌اصغر غروی در تاریخ، ۱۵ دی‌ماه ۹۲ همزمان با مدیر مسوول روزنامه بهار به اتهام نشر مطالب خلاف موازین اسلامی، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و انتشار مطالب خلاف اصول قانون اساسی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و از سوی هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد.

حکم پرونده «علی اصغر غروی» مبنی بر شش ماه حبس از سوی شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور، تایید شد.

زندانیان