نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آزادی عزیز پورولی از زندان مرکزی تبریز

10-سپتامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: روز نوزدهم شهریورماه عزیز پورولی فعال مدنی آذربایجان از زندان تبریز پس از تحمل دوران محکومیت خود آزاد شد.

 

به گزارش آراز نیوز، عزیز پورولی که روز ۲۰ آذر ماه ۹۱ برای گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان مرکزی تبریز شده بود،  پس از گذشت ۲۶۵ روز از زندان تبریز آزاد شد. این فعال مدنی به همراه ۲۸ تن از دیگر فعالین در دوم شهریور ۹۰ که برای بحث پیرامون اعتراض به خشکاندن دریاچه اورمیه گردهم آمده بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب به دوسال زندان محکوم که یک سال آن طی ۵ سال به تعلیق در آمده است محکوم شده بود.

 

عزیز پورولی از زمان ورود به زندان، اعتراض شدید خود را نسبت به برخوردهای غیر قانونی، بی عدالتی ها، ضرب و شتم فعالین و … به مسئولین زندان گوشزد کرده و هشدار داد که باید امنیت جانی زندانیان را تامین نمایند و حراست زندان نیز ایشان را به بند قرنطینه که از ابتدایی ترین امکانات محروم و حتی امکان ابتلا به انواع بیماری های مسری و عفونی را دارد منتقل کردند. که در نهایت ایشان پس از انشتار نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس زندان پس یک ماه به بند کاردرمانی منتقل می شود.

 

همچنین این فعال مدنی به دنبال اعتصاب غذای لطیف حسنی، محمود فضلی، آیت مهر علی بگلو، بهبود قلیزاده و شهرام رادمهر اعضای کمیته مرکزی حزب یئنی گاموح در اعتراض به حکم ۴۵ سال حبس که از روز ۲۲ تیرماه دست به اعتصاب غذا زده بودند. درحمایت از آنان طی نامه سرگشاده به وجدان های بیدار بشری در دوازدهم مرداد ماه سال جاری دست به اعتصاب غدای نامحدود زد که پس از اعلام اعتصاب غذا ماموران امنیتی وی را به بند ویژه‌ی زندان انتقال داده و از ارتباط تلفنی و ملاقات‌های او را قطع کردند.

برچسب ها:

زندانیان