نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آزادی محمد بنازاده امیرخیزی با پایان دوران محکومیت

6-نوامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: محمد بنازاده امیرخیزی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج پس از سپری کردن ۵ سال از زندان آزاد شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، محمد بنازاده امیرخیزی، زندانی سیاسی سالخورده‌ی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، بعد از ظهر امروز ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۳ از این زندان آزاد شد.

این زندانی ۶۵ ساله، روز ۹ آذرماه سال ۸۸ توسط ماموران وزارت اطلاعات در محل کارش دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین و سپس زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران بدون حضور وکیل مدافع خود محاکمه و به ۵ سال حبس و تبعید به زندان رجایی شهر محکوم گردید.

این زندانی سیاسی، روز پیش از آزادی‌اش نوشته‌ای کوتاه در همین رابطه نوشته است که متن آن برای انتشار در اختیار «نفس در قفس» قرار گرفته است.

متن این نوشته عینا در پی می‌آید:

اکنون که بعد از پنج سال تحمل سخت‌ترین شرایط زندان‌ها ی رژیم قرار است، فردا آزاد شوم، از یک طرف خوشحالم برای آزادی که بعد از پنج سال نوه‌ها و فرزندانم را بغل خواهم کرد و برایشان شب‌ها از خاطرات زندان گفته و داستان ماهی سیاه کوچولو را خواهم خواند. ولی از طرفی دلم می‌گیرد و تنفس در هوای خفقان برایم سخت خواهد بود که چگونه با مادران و فرزندان کسانی که در این مدت اعدام شده اند روبرو شوم. با مادر ریحانه جباری و یا دخترانی که به صورت‌شان اسید پاشیده شده چگونه روبرو خواهم شد و یا از لابه لای خیابان‌هایی که پراز بچه‌های خیابانی هستند، گذر خواهم کرد وبا آرامش سر بر بالین خواهم نهاد. از خدا می‌خواهم و آرزو دارم که چه در زندان و چه در بیرون و در زندگی یا مرگ خیری برای خلقم باشم.


محمد بنازاده امیرخیزی، زندان گوهردشت کرج

زندانیان