نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آزادی یک تن دیگر از زندانیان نصیرآبادی با تودیع وثیقه

28-ژوئن-2018

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: روز پنج‌شنبه ۷ تیرماه یک زندانی از مجموع ده نفر از بازداشت شدگان پرونده جوانان نصیرآباد با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ یک تن از بازداشت شدگان پرونده جوانان نصیرآباد با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه نصیرآباد سرباز آزاد شد.

هویت این زندانی مصیب وطن‌خواه، حدودا ۳۱ ساله از بند ۴ زندان مرکزی زاهدان گزارش شده است.

برای بازداشت شدگان نصیر آباد که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بودند درخواست وثیقه‌های سنگینی شده بود که با توجه به عدم توانایی خانواده‌ها برای تامین این وثیقه‌ها، فرزندانشان تاکنون در زندان مانده بودند. امری که کماکان برای ۴ متهم دیگر این پرونده ادامه دارد.

از میان این بازداشت شدگان نجیب رئیسی، امین رئیسی، بشیر بلیده‌ای و داوود بهرامزهی چهار متهم دیگری هستند که کماکان در بازداشت به سر می‌برند.

طی روز جاری نیز هرانا گزارش کرده بود که دو تن دیگر از بازداشت شدگان نصیرآبادی به نام‌های ابوبکر ملازهی و عامر گهرامزهی با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند.

بازداشت‌های دسته‌جمعی روستای نصیرآباد شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ و نقض جدی آیین دادرسی عادلانه در این پرونده، انتقادات گسترده‌ای را از سوی مردم محلی و سازمان‌های حقوق بشری نسبت به رفتار دستگاه قضائی در پی داشته است.

زندانیان