نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آزادی ۲۲۵ زندانی غیرعمد آذربایجان شرقی در سال ۹۳

18-آوریل-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: با مساعدت خیرین و همکاری شکات تعداد ۲۲۵ نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد استان آذربایجان شرقی در سال گذشته از بند حبس رهایی یافتند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محرمی مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان آذربایجان شرقی در سی و دومین جلسه هیات مدیره ستاد دیه با اشاره به عملکرد سال گذشته این نهاد مردمی در آزادی تعداد ۲۲۵ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد گفت: در روزهای منتهی به سال نو با مساعدت خیرین و همکاری شکات در مختومه شدن بسیاری از پرونده‌های قضایی ۱۱۹ محبوس زندان مرکزی تبریز، ۱۴ محکوم زندان اهر، ۳ زندانی مالی زندان جلفا، ۱۱ نفر از مددجویان واجد شرایط زندان سراب، به همراه محکومان نیازمندی از زندان‌های مراغه، مرند، میانه، هشترود و ندامتگاه خوی از بند حبس رهایی یافتند.

وی با نقل آیاتی از قرآن کریم، باقیات الصالحات را از نافع‌ترین ثمرات برای افراد معرفی کرد و گفت: خداوند با بیان پیامبر مکرم اسلام (ص) حیات دنیوی را به چهار فصل سال تمثیل کرده و می‌فرماید در حقیقت عمر انسان بهار، تابستان، پاییز و هم زمستان دارد که در این میان دارایی دنیوی انسان زوال‌پذیر بوده و همچون زینت طبیعت ناپایدار است و آنچه انسان را به بقاء و سعادت ابدی نایل کرده و می‌کند همین اعمال نیک است.

حجت‌الاسلام محرمی ادامه داد: فعالیت ستاد دیه را نیز در این راستا باید یکی از همین توفیقات الهی برای کسب باقیات الصالحات به شمار آرود و حل مشکل افراد نیازمند را بهترین موهبت الهی دانست.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید اظهار کرد: قطعاً همگی ما در هر بخش یا مجموعه خدمتی که باشیم می‌توانیم با حسن همکاری و مساعدت در اجرای این شعار راهبردی و همگانی سهیم بوده و ثمرات آن را مشاهده کنیم.

در این جلسه اعضاء هیات مدیره ضمن بررسی بودجه پیشنهادی سال جاری، پرونده ۲۰ نفر از مددجویان متقاضی کمک را مورد بررسی قرار داده و طبق گزارش گروه‌های تحقیق ستاد دیه به تصویب ارائه تسهیلات به واجدین شرایط پرداختند.

زندانیان