نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آمار زندانیان اصفهان بیش از ظرفیت زندان های استان است

24-ژوئن-2018

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: اسدالله گرجی زاده مدیرکل زندان‌ های استان اصفهان گفت که آمار زندانیان این استان بیش از ظرفیت های زندان های این خطه است و این مساله بسیاری از اقدامات و فعالیت های اصلاحی و تربیتی را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، اسدالله گرجی زاده روز یکشنبه در سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: “در زندان مرکزی اصفهان جمعیت زندانیان چهار برابر ظرفیت این زندان است”.

وی با اشاره به آمار بالای ورودی زندان های استان اصفهان، اضافه کرد: “در سال گذشته ۳۲ هزار نفر به آمار زندانیان اصفهان اضافه شد در حالیکه ظرفیت زندان ‌های این استان ۱۵ هزار نفر است”.

گرجی زاده ادامه داد: “۹۰ درصد کسانی که در زندان ها هستند، نباید در زندان باشند اما مشکلات جامعه آنها را به این وضعیت دچار کرده است”.

وی گفت: “سالانه ۷۰ درصد جمعیت زندان ها جدید الورود هستند و فقط ۳۰ درصد سابقه دارند”.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تاکید کرد: “هرکسی بویژه مسئولان اگر بخواهند از مشکلات جامعه بااطلاع شوند باید به سراغ زندان ها بیایند و این جامعه و جمعیت را مورد بررسی دقیق قرار دهند”.

گرجی زاده افزود: “خانواده افراد زندانی بیش از زندانی زیر فشار هستند و این خانواده ها گاهی به فراموشی سپرده می شوند”.

وی با بیان اینکه آمار کارکنان اداره کل زندان های اصفهان کمتر از حدنصاب است و پاسخگوی جمعیت زندانیان نیست، افزود: “برای زندان ‌های این استان بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر کادر سازمانی و متصدی تعریف شده است اما در حال حاضر اداره کل زندان های اصفهان فقط ۷۰۰ کارمند و متصدی دارد”.

گرجی زاده با بیان اینکه برای نظارت و کنترل زندانی ها به نیروهای بیشتری نیاز داریم در عین حل گفت: “در سال های اخیر سعی کرده ایم که با استفاده از تجهیزات مناسب این نظارت بیشتر و بهتر اعمال شود”.

زندانیان