نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آمار کودکان کار در خراسان رضوی نگران کننده است

24-ژانویه-2015

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه خراسان رضوی به علت گستردگی جغرافیایی شاهد مهاجرت روز افزون روستائیان به مراکز شهر است که باعث افزایش آمار کودکان کار در این استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ مرضیه گرد ظهر شنبه در حاشیه برپایی همایش سالانه شورا‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات آموزش و پروش کمبود امکانات و مراکز آموزشی است که متاسفانه خراسان رضوی با ویژگی مهاجر‌ پذیری بالایی که دارد شاهد افزایش کودکان کار است.

رییس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده ادامه داد: به منظور جلوگیری از افزایش آمار کودکان کار در خراسان رضوی لازم است توجه ویژه‌ای به گسترش و افزایش تعداد مراکز آموزشی غیر دولتی شود که لازمه آن حمایت استانداری و شهرداری این استان از مراکز غیردولتی است.

معاون وزیر آموزش و پروش کشور گفت: یکی از مباحث مهم در بحث توسعه و ارتقاء خدمات آموزشی ادارات آموزش و پرورش کشور زیرساخت‌ها است.

وی بیان کرد: در همین راستا دنبال شناسایی منابع جدید برای جذب مشارکت‌های بخش خصوصی و مردمی هستیم تا دیگر بار مالی بر دوش مردم اضافه نشود.

برچسب ها:

زندانیان