نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آمریکا خواستار آزادی جیسون رضاییان شد

4-دسامبر-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: واشنگتن از ایران می‌خواهد روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست را آزاد کند، این مسئله را سفیر امریکا در سازمان ملل در توییتر نوشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل در پیامی در توئیتر نوشت ما همچنان از دولت ایران می خواهیم جیسون رضاییان روزنامه نگار واشنگتن پست را آزاد کند.

وی نوشته است: “سپری شدن پانصدمین روز زندانی بودن جیسون رضاییان روزنامه نگار واشنگتن پست در ایران رویدادی تاسف بار است. ما همچنان از دولت ایران می خواهیم که وی را آزاد کند”.

محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه اول آذرماه در نشست خبری با اشاره به حکم صادره علیه رضاییان گفته بود: “با توجه به اینکه حکم هنوز به‌طور رسمی ابلاغ و قطعی هم نشده است نمی‌توانم جزئیات را بیان کنم اما آنچه می‌توانم بگویم این است که متهم به حبس محکوم شده است”.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، ماه گذشته با اشاره به حکم صادره علیه روزنامه‌نگار واشنگتن پست گفته بود: “در خصوص جیسون رضاییان ما همه در حال تلاش هستیم این موضوع را از بعد بشردوستانه بررسی کنیم، اتهامات وارده به وی بسیار جدی هستند”.

دادستانی تهران در کیفرخواست صادره برای رضاییان وی را به جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و همکاری با دول متخاصم متهم کرده بود.

برچسب ها:

زندانیان