نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ابراز امیدواری یکی از وکلای سهیل عربی برای توقف حکم اعدام

28-نوامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: یکی از وکلای سهیل عربی ابراز امیدواری نمود که دستگاه قضایی کشور با اعاده دادرسی موافقت نموده و هر چه سریع‌تر حکم را متوقف ‌نماید.

به گزارش هرانا، سهیل عربی فعال فیسبوکی که به اتهام «سب النبی» به اعدام محکوم شده و حکم وی در دیوان عالی کشور به تایید رسیده در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد.

یکی از وکلای وی بنام امیرسالار داودی در گفتگو با گزارشگر هرانا ابراز امیدواری نمود که دستگاه قضایی کشور با اعاده دادرسی موافقت نموده و هر چه سریع‌تر حکم را متوقف نماید.

وی تصریح کرد: «همچنان دستگاه قضایی کشور واجد قضاتی شریف و آگاه و موقع‌شناس است و قطعا با تدقیق دوباره در موضوع به نادرست بودن دادنامه دیوان عالی شعبه ۴۱ پی خواهند برد.»

امیرسالار داودی در خصوص اطلاع رسانی های ناصحیح و طرح اتهامات کذب در خصوص موکل خود گفت: «اینجانب ابتدا قصد داشتم با خبرگزاری ایسنا مصاحبه نمایم که متاسفانه این خبرگزاری عذر تقصیر خواست و اعلام نمود از انتشار مصاحبه به دلایلی معذور است.»

عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری ادامه داد: «اساسا موضوع پرونده سهیل عربی ابدا سیاسی نبوده و ما وکلای سهیل عربی به هیچ وجه علاقه‌ای به خلط شدن این پرونده با مسایل سیاسی نداریم. قطعا ما نحن فیه یک پرونده قضایی است و علاقه مندیم در فضایی منطقی و آرام موضوع اعاده دادرسی پی گرفته شود.»

وی در پایان گفت: «ما وکلای سهیل عربی باور داریم که قوه قضاییه ظرفیت لازم جهت حل و فصل عادلانه و منصفانه ما وقع را دارد.»

برچسب ها:

زندانیان