نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اجرای حکم ۳۴۶۵ ضربه شلاق برای ۳۵ نفر در یک روز برای درس عبرت دیگران

26-می-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: بدنبال ارسال پرونده ۳۵ دختر و پسر دستگیر شده در یک پارتی مختلط به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق العاده هر یک از متهمین به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند که حکم صادره در همان روز درباره آن‌ها اجراء شد. بدین ترتیب حکم ۳۴۶۵ ضربه شلاق برای ۳۵ جوان در فردای روز دستگیری به گفته دادستان قزوین «به عنوان درس عبرتی برای دیگران» و «اقتدار دستگاه قضایی» توسط پلیس امنیت اخلاقی به اجرا درآمد.

به گزارش دادگستری استان قزوین، دادستان استان قزوین از دستگیری ۳۵ نفر در یک پارتی شبانه خبر داد، وی در ادامه گفت که بدنبال ارسال پرونده متهمان به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق العاده هر یک از متهمین به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند که حکم صادره در همان روز درباره آن‌ها اجراء شد. اجرای حکم شلاق نامبردگان توسط پلیس امنیت اخلاقی به اجرا درآمد.

صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: “بیش از ۳۰ نفر از دختران و پسران که بدون داشتن هیچ گونه رابطه‌ای به بهانه شرکت در جشن فارغ التحصیلی در حال رقص و پایکوبی بودند، دستگیر و مجازات شدند.”

وی از اجرای حکم شلاق تمامی متهمان در فردای روز دستگیری خبر داد و عنوان کرد: “بدنبال ارسال پرونده متهمان به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق العاده هر یک از متهمین به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند که حکم صادره در همان روز درباره آن‌ها اجراء شد. اجرای حکم شلاق نامبردگان توسط پلیس امنیت اخلاقی به اجراء درآمد تا درس عبرتی باشد برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی کرده و حیاط خلوتی برای رفتارهای هنجارشکنانه خود ایجاد می‌کنند. از طریق تریبون‌های مختلف به ویژه رسانه ها نسبت به حرمت شکنی برخی جوانان هشدار لازم و جدی را داده ایم و به هیچ کس اجازه نخواهیم داد تا با اعمال مجرمانه شان فضای اسلامی شهر و جامعه را مخدوش کنند.”

حجت الاسلام نیارکی همچنین افزود: “دستگیری این تعداد دختر و پسر جوان آن هم به صورت نیمه عریان و در حال مصرف مشروبات و اعمال منافی عفت موجبات جریحه دار شدن اذهان و افکار عمومی شده بود و می طلبید بار دیگر اقتدار دستگاه قضایی در رسیدگی سریع همراه با دقت و کیفیت اعمال شود که بحمدلله در ظرف زمانی کمتر از ۲۴ ساعت کار بازجویی، انجام تحقیقات، تشکیل جلسه دادگاه، صدور رای و اجرای حکم به انجام رسید.”

زندانیان