نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اجرای حکم ۸۰ ضربه شلاق یک نوکیش مسیحی در دادسرای زندان اوین

17-نوامبر-2020

گروه خبری: اقلیت های دیني -

نفس در قفس، ۲۷ آبان ۱۳۹۹: روز یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ حکم ۸۰ ضربه شلاق زمان (صاحب) فدایی، نوکیش مسیحی زندانی در اوین، در دادسرای «شهید مقدس» زندان اوین اجرا شد.

به گزارش وبسایت « ماده ۱۸»،  زمان (صاحب) فدایی، نوکیش مسیحی به اتهام شرب خمر در مراسم عشای ربانی در کلیسای خانگی به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده بود، روز یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹ برای اجرای حکم به دادسرای اوین احضار شده و حکم شلاق اجرا شد

زمان فدایی به همراه محمدرضا (یوهان) امیدی و محمدعلی (یاسر) مسیب زاده، دو نوکیش مسیحی دیگر، در شهریور ماه ۱۳۹۶ به اتهام شرب خمر در مراسم عبادتی مسیحیان به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شدند. آقای فدایی یک سال در انتظار حکم تجدیدنظر در مورد این حکم بود.

اجرای حکم ۸۰ ضربه شلاق علیه یوهان امیدی، چهارشنبه، ۲۳ مهر ماه،به اجرا درآمد. این شهروند مسیحی پس از تحمل دو سال و یک ماه حبس، اواخر مرداد ماه، از زندان اوین آزاد شد و پس از یک ماه، برای اجرای دو سال حکم تبعید راهی برازجان استان بوشهر شد.

آقای فدایی، همراه با یوسف ندرخانی، یوهان امیدی و دو نوکیش دیگر از گروه موسوم به «کلیسای ایران» در رشت، به دلیل فعالیت صلح‌آمیز عقیدتی و به اتهام «تشکیل کلیسای خانگی» و «ترویج» آنچه که «مسیحیت صیهونیستی» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، به ریاست قاضی احمدزاده، در سوم تیرماه ۱۳۹۶، به ده سال زندان محکوم شد. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی در شهریورماه ۱۳۹۷ زمان فدایی را به دلیل فعالیت صلح آمیز عقیدتی و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و تکرار جرم به یک سال و شش ماه حبس و دو سال تبعید به نهبندان محکوم کرد.

بعد از درخواست اعاده دادرسی، روز دوشنبه دوم تیرماه ۹۹، محکومیت صاحب (زمان) فدایی، یوسف ندرخانی، رهبر کلیسای خانگی موسوم به «کلیسای ایران» به شش سال و محکومیت محمدرضا (یوهان) امیدی به دوسال زندان کاهش یافت.

این نوکیش مسیحی در شهریورماه  جهت اجرای حکم حبس راهی اوین شد.

 

زندانیان