نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اجرای دومین مرحله طرح مبارزه با اراذل و اوباش در تهران

19-آگوست-2015

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای دومین مرحله از عملیات های شبانه و ضربتی پلیس پایتخت برای دستگیری آن‌چه وی متعدیان به حقوق شهروندان می‌نامید گفت: سه شنبه شب تعداد قابل توجهی از هنجارشکنان و مزاحمین نوامیس در بوستان نرگس محله تهرانسر دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، حسین ساجدی نیا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با طرح این ادعا که در بین دستگیر شدگان تعدادی اراذل و اوباش سابقه دار و سطح سه نیز وجود داشت، گفت: همه متهمان به مقر پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ منتقل و پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی، افراد سابقه دار با هماهنگی مقام قضائی به منظور سیر مراحل قانونی و رسیدگی به جرایمشان به دادسراهای مربوطه معرفی شدند.

وی هدف از اجرای این طرح را تثبیت آرامش و افزایش احساس امنیت در جامعه، برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی، هنجارشکنان اجتماعی، متعدیان به حقوق شهروندی، مزاحمان نوامیس مردم، لمپن های خیابانی و افرادی که اقدام به مزاحمت های کلامی برای بانوان می کنند و با اعمال خلاف و نامتعارف موجب سلب آسایش و ارامش شهروندان می شوند ذکر کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادعا کرد: این طرح در راستای رسیدگی به مطالبات به حق شهروندان، پاسخگویی به نیازهای مردم و رفع دغدغه هایی که احساس امنیت را در بین شهروندان تضعیف می کند در حال اجراست.

وی گفت: ماموران پلیس تهران بزرگ در طرح مذکور ضمن حضور مقتدرانه در محلات پایتخت با هرگونه مصادیق ناهنجاری اجتماعی، افرادی که با انجام رفتار های نامتعارف باعث ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان می شوند و هرگونه جرم مشهودی که در منظر مردم رخ دهد، برخورد می کنند.

سردار ساجدی نیا تاکید کرد: پیگیری طرح امنیت و آرامش در محلات شهر تهران به طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد و اجرای آن از سوی پلیس های تخصصی و یگان های پشتیبانی و عملیاتی در روزهای آینده نیز ادامه دارد.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک نتایج مثبت حاصل از اجرای این طرح به ارتقای ملموس احساس امنیت در جامعه کمک کند.

این در حالی است که با وجود اجرای متعدد چنین طرح‌هایی در سال‌های گذشته، پلیس ایران هم‌چنان از ارتقای احساس امنیت در کشور عاجز مانده است.

زندانیان