نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اجرای ۹ حکم اعدام شامل یک اعدام در ملاعام در ۲ روز

4-می-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دست‌کم ۹ زندانی طی ۲ روز در شهرهای مختلف ایران به دار آویخته شدند.

به گزارش رسانه‌های رسمی و غیررسمی، روز ۱۲ اردیبهشت ماه جاری ۲ زندانی در زندان مرکزی مشهد و روز ۱۴ اردیبهشت ماه نیز ۷ زندانی در زندان‌های شهرهای کرج و اردبیل و در ملاعام در شهر نور اعدام شدند.

خبرگزاری رکنا در ۲ گزارش جداگانه از اعدام ۲ تن به اتهام قتل و تجاوز در زندان مرکزی مشهد خبر داده است. این منبع هویت فرد متهم به قتل را «ع»، ۲۸ ساله عنوان کرده اما به هویت زندانی دیگر اشاره‌ای نکرده است.

هم‌چنین به گزارش دادگستری کل استان اردبیل، دو متهم به حمل و نگه‌داری مواد مخدر روز ۱۴ اردیبهشت ماه در زندان مرکزی اردبیل اعدام شده‌اند. این گزارش اشاره‌ای به هویت این افراد نکرده است.

در گزارشی دیگر خبرگزاری هرانا ازسحرگاه اجرای حکم اعدام دست‌کم چهار زندانی از جمله سه زندانی محکوم به اعدام با جرایم مربوط به مواد مخدر از زندان قزلحصار و یک زندانی با حکم و اتهام مشابه از زندان تهران بزرگ (فشافویه) در زندان قزلحصار کرج خبر داد.

احمد الطافی، عبدالحمید باقری، مجید ایمانی و رضا حسینی زندانیانی هستند که روز ۱۴ اردیبهشت ماه در زندان قرلحصار کرج به دار آویخته شده‌اند.

روزنامه‌ی ایران نیز خبر اعدام یک تن در ملاعام در شهرستان نور را منتشر کرده است.

این فرد متهم به «قتل یک جوان با سلاح گرم» بوده و حکم مرگ وی روز ‍۱۴ اردیبهشت ماه در مقابل دیدگاه مردم شهرستان نور اجرا شده است.

بدین ترتیب شمار احکام اعدام اجرا شده از ابتدای اردیبهشت ماه جاری به ۳۲ مورد رسید.

زندانیان