نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار و بازداشت دو فعال مدنی در اهر

23-جولای-2016

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: در روزهای اخیر دو فعال مدنی در شهر اهر از سوی مراجع قضایی بازداشت و احضار شده اند.

به گزارش اویان‌نیوز، در روزهای اخیر ابراهیم نوری و اکبر جهانگیری به مراجع قضایی شهر اهر احضار شدند که ابراهیم نوری پس از عدم تودیع قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی به زندان این شهر منتقل شد.

ابراهیم نوری روز ۲۷تیر۹۵ و اکبر جهانگیری روز ۲۹تیر۹۵ به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر اهر احضار شدند.

این فعالان پنجشنبه ۱۰تیر۹۵ در شهر اهر بازداشت و پس از یک روز آزاد شدند.

دلیل بازداشت ایشان «پیشگیری از ارتکاب جرم» با توجه به فعالیت‌های سال گذشته آنان در روز قدس بوده است.

در همان روز در شهر تبریز علی حمزه زاده و میلاد اکبری از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از ۱۷ روز با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

سال گذشته همزمان با روز قدس در ایران، جمعی از فعالان مدنی در شهرهای تبریز و اهر به نشانه همبستگی با مسلمانان تُرک اویغور تجمع کردند.

در نتیجه این تجمع تعدادی از شرکت کنندگان از جمله رسول رضوی، حسین رخشانی کیا و سئویندیک لطفی در تبریز و ابراهیم نوری و میلاد عظیمی در اهر از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

پس از آن شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز رسول رضوی، حسین رخشانی‌کیا و سئویندیک لطفی را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری و ۶ ماه حبس تعلیقی به مدت دو سال محکوم کرد.

این دادگاه در خصوص اتهام تشویش اذهان عمومی این فعالان به استناد ماده ٣٠١ از قانون آئین دادرسی کیفری ضمن صدور قرار عدم صلاحیت رسیدگی، تشکیل دادگاه در مورد این اتهام را به زمان و دادگاه دیگری موکول کرد.

زندانیان