نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار چهار شهروند نوکیش مسیحی برای اجرای حکم ۵سال حبس تعزیری

4-ژوئن-2020

گروه خبری: اقلیت های قومی -

نفس در قفس، ۱۴خرداد۹۹:  روز ۸ خرداد، چهار شهروند مسیحی که پیشتر به ۵ سال زندان محکوم شده بودند طی احضاریه ای از دادگاه، برای اجرای حکم به زندان فراخوانده شدند. طبق این احضاریه حکم پنج سال حبس هر کدام از این شهروندان تایید شده و آنها باید طی پنج روز بعد از مشاهده احضاریه  خود را به زندان معرفی کنند.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان، نوکیشان مسیحی بازداشت شده در بهمن ماه و اسفند ماه ۹۷ در رشت به اتهام « اقدام علیه امنیت ملی» با احکام سنگین روبه رو شده‌اند.

در تاریخ ۹ بهمن ۹۷،حسین کدیور و خلیل پوردهقان در یک جلسه کلیسای خانگی بازداشت شدند. در تاریخ ۲۱ بهمن ماه نیز عبدالرضا (متیاس) علی حق نژاد در منزل شخصی خود بازداشت شد، در ادامه این روند روز جمعه ۲۶ بهمن ماه نیز سه نوکیش مسیحی دیگر به نام‌های محمد وفادار، محمد (شهروز) اسلام دوست و کمال نعمانیان در یک جلسه کلیسای خانگی بازداشت شدند.

شنبه ۴ اسفندماه ۱۳۹۷،بابک حسین زاده و مهدی خطیبی در یورش نیروهای امنیتی به دو جلسه کلیسای خانگی بازداشت شده و همان روز بهنام اخلاقی به دفتر سپاه پاسداران احضار شد.

حسین کدیور، خلیل دهقان پور، کمال نعمانیان و محمد وفادار در اسفند سال گذشته هر کدام با وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی، تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

تمامی این شهروندان مسیحی در ماه های بهمن و اسفند ۹۷ توسط امنیتی-اطلاعاتی در رشت بازداشت شده و جمعا به ۴۵ سال حبس تغزیری  محکوم شده‌اند.

چهار نوکیش مسیحی در اواخر مهرماه ۹۸ به اتهام « اقدام علیه امنیت ملی» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضیی مقیسه‌ای به ۵ سال زندان محکوم شدند. دادگاه تجدید نظر بدون حضور این شهروندان در ششم اسفند ماه این حکم را عینا تایید کرد.

خاطر نشان می شویم که سازمانهای بین المللی و حقوق بشری  مقامات جمهوری اسلامی را به دلیل سرکوب اقلیت دینی محکوم کرده است.

برچسب ها:

زندانیان