نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار گلرخ ابراهیمی ایرایی به شعبه ۵ دادسرای اوین

2-دسامبر-2018

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: گلرخ ابراهیمی، امروز برای دومین بار به شعبه‌ی ۵ دادسرای اوین احضار شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، این زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، این بار نیز از حضور در این شعبه خودداری کرده است.

گلرخ ابراهیمی ایرایی پیشتر در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۷ به همین شعبه احضار و با عدم پذیرش انصراف کتبی‌اش، از حضور در دادسرا خودداری نمود.

وی مجددا در روز یکشنبه ۱۱ آذر ماه به همین شعبه احضار شد اما دلیلی مبنی بر اتهام وارده از سوی مامور ابلاغ به وی گفته نشده است.

یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «خانم ایرایی از حضور در جلسه خودداری کرده چون طبق قوانین مندرج در آیین دادرسی کیفری مامور قانون مکلف است احضاریه را با ذکر نام متهم، دلیل احضار، تاریخ روز احضار، در دو نسخه به فرد متهم تسلیم نماید و یک نسخه را نیز در اختیار متهم قرار دهد. ضمنا طبق قانون متهم باید ۵ روز قبل از موعد مقرر برگه ی احضاریه را دریافت کند.»

این منبع ادامه داد: «موارد فوق الذکر در احضار پیاپی ایشان رعایت نگردیده و توضیحی هم بر عدم ارائه ی مدارک لازم بیان نشده است.»

گلرخ ابراهیمی ایرایی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ بازداشت شد. او در اردیبهشت ماه ۹۴ به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر بدون حضور وی تایید شد.

وی ۳ آبان ماه ۱۳۹۵ بدون دریافت احضاریه کتبی توسط ماموران امنیتی جهت اجرای حکم ۶ سال حبس تعزیری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

خانم ایرایی در حال حاضر مشغول گذراندن محکومیت خود در زندان است و با احتساب کاهش حبس به مناسبت عید نوروز سال گذشته، حکم او از ۶۰ ماه به ۳۰ ماه کاهش یافته بود.

 

زندانیان