نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار ۳ زندانی عقیدتی اهل سنت به دادگاه

13-آوریل-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: ۳ زندانی اهل سنت، امروز ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۳ به دادگاه احضار شده و برای قبول اتهامات وارده تحت فشار قرار گرفتند.

 

به گزارش «نفس در قفس»، انور خضری، کامران شیخه و خسرو بشارت که حدود ۴ سال و نیم است در بلاتکلیفی در زندان به سر می‌برند، امروز ۲۴ فروردین ماه به شعبه‌ی ۹ دادگاه انقلاب کرج احضار شده و برای قبول اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی» تحت فشار قرار گرفتند.

 

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر «نفس در قفس» گفت: «این ۳ زندانی عقیدتی تمامی اتهامات وارده را رد کرده و بر بی‌گناهی خود پافشاری کرده‌اند.»

 

شایان ذکر است، این ۳ نفر پس از دستگیری در بهمن ماه ۱۳۸۸ به سلول‌های انفرادی در اداره اطلاعات ارومیه منتقل و ۸ ماه را در این بازداشت‌گاه نگهداری شدند. پس از آن بازداشت این افراد در سلول‌های انفرادی بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین برای مدت ۶ ماه دیگر ادامه داشت و آن‌ها متعاقبا به بند ۳۵۰ اوین و سپس در فروردین ماه ۱۳۹۱ به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شدند.

 

این ۳ زندانی اهل سنت، پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۲ به شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای احضار شده و از آن‌ها در مورد داشتن وکیل تسخیری یا تعینی سوال شده بود.

زندانیان