نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احمدرضا احمدپور آزاد شد

24-ژوئن-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: سید احمدرضا احمدپور از فعالین جنبش سبز و شاگردان آیت الله منتظری روز شنبه اول تیرماه با اتمام دوره محکومیت خود از زندان آزاد شد.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این روحانی اصلاح طلب و از مسئولین ستاد مهدی کروبی که پیش‌تر در فروردین ۱۳۸۹ با حکم دادگاه ویژه روحانیت خلع لباس شده بود، سرانجام پس از تحمل سه سال حبس تعزیری از زندان اهواز آزاد شد.

 

آقای احمدپور، نویسنده وبلاگ پژواک خاموش که مطالبی را در دفاع از جدایی مذهب از حکومت و اشعاری با محتوای سیاسی در نقد حکومت منتشر کرده بود، نخستین بار در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ به اتهام تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب و هتک حیثیت روحانیت برای اجرا حکم یکسال حبس تعزیری و خلع لباس بازداشت شده بود. این جانباز جنگ تحمیلی برای دومین بار در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۳۹۰ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهر ایذه محکوم شد و حکم ده سال تبعید وی به شهرستان ایذه حدود دو هفته دیگر اجرا خواهد شد که با توجه به ریزگردهای موجود در هوای شهرستان ایذه و مشکلات جسمی‌ ناشی‌ عوارض شیمیایی دوران جنگ مشکلات دوچندانی برای ایشان ایجاد خواهد کرد.

زندانیان