نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احکام زندان ۳ تن از فعالان آذربایجانی در دادگاه تجدیدنظر تایید شد

10-سپتامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: احکام زندان رسول رضوی، حسین علی محمدی و طاها کرمانی ۳ تن از فعالان مدنی آذربایجانی در دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی عینا تایید گردید.

به گزارش اویان نیوز، شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به ریاست محمد ایمانی، احکام صادره دادگاه انقلاب تبریز علیه رسول رضوی، حسین علی محمدی و طاها کرمانی ۳ تن از فعالان مدنی آذربایجانی را عینا تایید نمود.

تیر ماه سال جاری قاضی باقرپور رئیس شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز رسول رضوی، حسین علی محمدی و طاها کرمانی ۳ تن از فعالان مدنی آذربایجانی اهل تبریز را در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم نمود.

این دادگاه رسول رضوی را به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری محکوم و از باقی اتهامات تبرئه نمود.

باقرپور رییس شعبه ۳ دادگاه انقلاب تبریز حسین علی محمدی و طاها کرمانی را نیز به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به ۳ سال حبس تعزیری محکوم نمود.

حسین علی محمدی، طاها کرمانی و رسول رضوی روز ۲۶فروردین۹۳ پس از نزدیک به ۶ ماه بازداشت موقت به قید وثیقه از زندان تبریز آزاد شدند.

در ایام بازداشت این فعالان در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز اخباری مبنی بر «شکنجه شدید» ایشان در برخی از رسانه ها منتشر شد.

حسین علی محمدی و طاها کرمانی روز ۱۳آبان۹۲ و رسول رضوی روز ۱۳آذر۹۲ از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت شده بودند.

پیشتر این فعالان آذربایجانی به دلیل فعالیت های مدنی خود از سوی ماموران امنیتی بازداشت و در دادگاه انقلاب به زندان محکوم شده اند.

زندانیان