نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اخبار نگران کننده درباره وضعیت آرش صادقی/ دستگاه قضایی پاسخگو نیست

17-ژوئن-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: دو هفته پس از اعتصاب غذای آرش صادقی، اخبار نگران کننده ای از وضعیت جسمانی ابن زندانی سیاسی محبوس در بند ۲۰۹ زندان اوین منتشر شده است. این درحالی است که مقامات امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی درباره او سکوت کرده و حاضر به پاسخگویی نیستند.

 

آرش صادقی فعال دانشجویی محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی که از ۲۵ دی ماه سال ۱۳۹۰ تاکنون در بند امنیتی ۲۰۹ اوین بسر می‌برد، ۱۱ خرداد ماه سال جاری توسط مامورین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از همان روز دست به اعتصاب غذا زده است.

 

به گزارش “ندای سبز آزادی”، برخی اخبار نگران کننده حاکی از ضرب و شتم مجدد او در سلول انفرادی و پس از اعتصاب غذاست که به وخامت حال او انجامیده است.

 

با این حال مسوولان زندان درباره این اخبار سکوت کرده و اجازه تماس تلفنی یا ملاقات آرش صادقی با خانواده اش را نداده اند.

 

پیش از این دویست روزنامه نگار و فعال مدنی نیز با انتشار بیانیه ای، نسبت به وضعیت این فعال دانشجویی محبوس در زندان اوین ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی هرچه سریعتر او شدند.

 

در این بیانیه از اخبار نگران کننده درباره این زندانی سیاسی در پی اعتصاب غذای اعتراضی او سخن گفته شده و آمده است: “ما امضا کنندگان این بیانیه، ضمن ابراز نگرانی مضاعف نسبت به شرایط نامساعد آرش صادقی، بر این باور هستیم که محبوس نگه داشتن زندانیان در سلول انفرادی، مصداق بارز شکنجه بوده و اساساً بلاتکلیف نگه داشتن زندانیان عاری از وجاهت قانونی است.”

 

صادقی که علاوه بر فعالیت دانشجویی، عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود، اولین بار در ١٨ تیرماه سال ١٣٨٨ بازداشت شد. هجوم ماموران امنیتی به منزل پدری او به نحوی بود که مادر وی دچار سکته‌ قلبی شد و اندکی بعد جان خود را از دست داد.

برچسب ها:

زندانیان