نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اداره‌ی اطلاعات ارومیه یک فعال دانشجویی و برادر وبلاگ‌نویس‌اش را بازداشت کرد

9-ژانویه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: یک فعال دانشجویی و یک وبلاگنویس کُرد ساکن ارومیه، با فشار و بازداشت توسط نیروهای امنیتی روبه‌رو شده‌اند.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک فعال دانشجویی کُرد به نام مجید تیباش از سوی مأموران اداره‌ی اطلاعات شهرستان ارومیه بازداشت شد.

 

این شهروند کُرد سال گذشته بنابه دستور حراست دانشگاه ارومیه به دلیل اینکه بر روی صفحەی زمینەی لب تابش تصویر پرچم کُردستان بوده و آن در یک کنفرانس علمی بر روی پروژکتور نشان داده بود از تحصیل محروم شده بود.

 

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: وزارت اطلاعات به مجید تیباش اعلام کرده بود در صورت بازگشت به کشور، می‌تواند به تحصیلاتش در دانشگاه ادامه بدهد، اما پس از بازگشت از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردید.

 

وی که دانشجوی ترم ۵ کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در ارومیه بوده، مدت هفت روز است که در اداره‌ی اطلاعات ارومیه در بازداشت بسر می‌برد.

 

همچنین عزیز تیباش وبلاگ نویس کُرد و برادر مجید تیباش نیز دوازدهم دی‌ماه سال جاری از سوی نیروهای اطلاعاتی به دلیل آنچه “فرار از خدمت سربازی” عنوان شده، بازداشت گردید.

 

گفته می‌شود عزیز تیباش، که مقابل درب منزل بازداشت شده، به زندان مرکزی ارومیه منتقل و هم اکنون در زندان دریا به سر می‌برد.

زندانیان